
A kiskereskedelem új kihívói
A kiskereskedelem új kihívói A fogyasztás új katedrálisai már csak méretüknél
fogva is - nagyobb hatással vannak a városok térszerkezetére, mint a korábban
fejlődésnek indult áruházak. Európában ez a folyamat a bevásárlóközpontok
kialakulása - mintegy 30 év késéssel indult meg. Napjainkra azonban a
bevásárlóközpontok már nemcsak a hagyományos kiskereskedelmi zónák
térszerkezetére vannak hatással, de sok esetben az áruházak fennmaradását is
veszélyeztetik. Ahhoz, hogy a bevásárlóközpontok mellett a hagyományos
kisüzletek és áruházak fennmaradjanak, azoknak új üzleti profilt kell
kialakítaniuk. Meg kell találniuk azt a piaci rést, amelyben még versenyképesek
maradnak a nagyok árnyékában. Könyvünkben Budapest, Pozsony, Bécs és Prága
bevásárlóközpontjait és az egyes városok fogyasztói magatartásának alakulását,
sajátosságait vizsgáljuk. Kutatási eredményeink arra is utalnak, hogy a környező
országok állampolgárai a bevásárlóközpontok és a hipermarketek nyújtotta újszerű
vásárlási lehetőségekkel szemben hasonló attitűdöket alakítottak ki. A
koncentrált kínálatot nyújtó nagy alapterületű kereskedelmi létesítményeknek még
hosszú ideig nem jelent tényleges versenytársat a direkt és on-line beszerzés
lehetősége. Sokkal inkább kell azzal számolni, hogy a bevásárlóközpontokba
tömörült eladóknak is márkakínálatot kell nyújtaniuk, mert a fogyasztói kereslet
egyre határozottabb új trendje a márkapreferencia irányába mozdult el.
fogva is - nagyobb hatással vannak a városok térszerkezetére, mint a korábban
fejlődésnek indult áruházak. Európában ez a folyamat a bevásárlóközpontok
kialakulása - mintegy 30 év késéssel indult meg. Napjainkra azonban a
bevásárlóközpontok már nemcsak a hagyományos kiskereskedelmi zónák
térszerkezetére vannak hatással, de sok esetben az áruházak fennmaradását is
veszélyeztetik. Ahhoz, hogy a bevásárlóközpontok mellett a hagyományos
kisüzletek és áruházak fennmaradjanak, azoknak új üzleti profilt kell
kialakítaniuk. Meg kell találniuk azt a piaci rést, amelyben még versenyképesek
maradnak a nagyok árnyékában. Könyvünkben Budapest, Pozsony, Bécs és Prága
bevásárlóközpontjait és az egyes városok fogyasztói magatartásának alakulását,
sajátosságait vizsgáljuk. Kutatási eredményeink arra is utalnak, hogy a környező
országok állampolgárai a bevásárlóközpontok és a hipermarketek nyújtotta újszerű
vásárlási lehetőségekkel szemben hasonló attitűdöket alakítottak ki. A
koncentrált kínálatot nyújtó nagy alapterületű kereskedelmi létesítményeknek még
hosszú ideig nem jelent tényleges versenytársat a direkt és on-line beszerzés
lehetősége. Sokkal inkább kell azzal számolni, hogy a bevásárlóközpontokba
tömörült eladóknak is márkakínálatot kell nyújtaniuk, mert a fogyasztói kereslet
egyre határozottabb új trendje a márkapreferencia irányába mozdult el.

Adatlap
Ár: | 3.190 Ft |
Könyvkereső: | Politikai |
Feladás dátuma: | 2025.02.26 |
Eddig megtekintették 1 alkalommal |
A hirdető adatai

Könyv kereső rovaton belül a(z) "A kiskereskedelem új kihívói" című hirdetést látja. (fent)