
Az inkognitó lovagja
Az inkognitó lovagja Ki is volt valójában ez a rejtőzködő zseni, aki egész
életművét álnevek útvesztőjében komponálta meg, egymással párbeszédekbe kezdő,
ellentmondásokba torkolló, polemikus és mégis egységes szerkezetben, amely
sokkal többet árul el a világról és a belé vetett ember dilemmáiról, mint a
legbölcsebb monológ árulhatna? Olvasható-e Kierkegaard megannyi műve, naplója,
feljegyzése és vallásos írása valamiféle monumentális drámaként, amelynek
megannyi szereplője a saját igazát képviselve jut el valamiféle közösen
megformálható konklúzió felé? Mit jelentett éppen ennek a folyamatnak
modelljeként a színház, amely Kierkegaard számára - miként a korszak számára is
- döntő jelentőségű volt, amolyan kezdetleges tömegmédium, megrendülések
színhelye, társasági tér, okulás, katarzis és bámészkodás alkalma? Mindezek
nyomán véletlen volna-e, hogy éppen a drámán és színházon keresztül jutottak
először Kierkegaard gondolatai a szélesebb közönséghez, és hatástörténete
legalább annyiféle drámát tartalmaz, mint életműve? A kötet ezekre a kérdésekre
- is - keresi a választ. NAGY ANDRÁS (1956) író, esszéista, a Pannon Egyetem
docense és a kőszegi Felsőbbfokú Tanulmányok Intézetének kutatója immár
évtizedek óta foglalkozik Kierkegaard műveivel, személyiségével, világával és
hatásával. Egykor a Kierkegaard Budapesten fesztivál szervezője volt, később
kutatóhelyet hozott létre Kierkegaard Cabinet néven, míg folyamatosan
foglalkoztatta a dán bölcselő írásainak és életének megannyi titka, amelyek
megértésére több tanulmányban és kötetben tett kísérletet. A jelen kötet újabb
kutatásainak eredményeit tartalmazza.
életművét álnevek útvesztőjében komponálta meg, egymással párbeszédekbe kezdő,
ellentmondásokba torkolló, polemikus és mégis egységes szerkezetben, amely
sokkal többet árul el a világról és a belé vetett ember dilemmáiról, mint a
legbölcsebb monológ árulhatna? Olvasható-e Kierkegaard megannyi műve, naplója,
feljegyzése és vallásos írása valamiféle monumentális drámaként, amelynek
megannyi szereplője a saját igazát képviselve jut el valamiféle közösen
megformálható konklúzió felé? Mit jelentett éppen ennek a folyamatnak
modelljeként a színház, amely Kierkegaard számára - miként a korszak számára is
- döntő jelentőségű volt, amolyan kezdetleges tömegmédium, megrendülések
színhelye, társasági tér, okulás, katarzis és bámészkodás alkalma? Mindezek
nyomán véletlen volna-e, hogy éppen a drámán és színházon keresztül jutottak
először Kierkegaard gondolatai a szélesebb közönséghez, és hatástörténete
legalább annyiféle drámát tartalmaz, mint életműve? A kötet ezekre a kérdésekre
- is - keresi a választ. NAGY ANDRÁS (1956) író, esszéista, a Pannon Egyetem
docense és a kőszegi Felsőbbfokú Tanulmányok Intézetének kutatója immár
évtizedek óta foglalkozik Kierkegaard műveivel, személyiségével, világával és
hatásával. Egykor a Kierkegaard Budapesten fesztivál szervezője volt, később
kutatóhelyet hozott létre Kierkegaard Cabinet néven, míg folyamatosan
foglalkoztatta a dán bölcselő írásainak és életének megannyi titka, amelyek
megértésére több tanulmányban és kötetben tett kísérletet. A jelen kötet újabb
kutatásainak eredményeit tartalmazza.

Adatlap
Ár: | 1.990 Ft |
Feladás dátuma: | 2025.04.17 |
Eddig megtekintették 2 alkalommal |
A hirdető adatai

Könyv kereső rovaton belül a(z) "Az inkognitó lovagja" című hirdetést látja. (fent)