
TÚL A TURISTATEKINTETEN A TURIZMUS KULTURÁLIS TANULMÁNYOZÁSA
Szerzők: Bódi Jenő, Szijártó Zsolt Gondolat Kiadó, 2012 A Pécsi Tudományegyetem
és a Szegedi Tudományegyetem Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszékein készült
kötet hiánypótlónak szánt fordításgyűjtemény, amely a turizmus kulturális
kutatása területén az utóbbi két évtizedben angol vagy német nyelven megjelent
tanulmányok közül tartalmaz válogatást. A kötet írásai a kultúratudományokban
időközben végbement fordulatok szerepét mutatják be a turizmus kutatásában. A
könyv első részének tanulmányai a turizmust mint kulturális jelenséget
értelmezik, többek közt olyan fogalmak, témák segítségével mint a turizmus
szemiotikája, a turistatekintet és az eredetiség. A válogatás következő része a
modernista turizmuskutatás lehetséges kritikáit vázolja fel a performativitás, a
társadalmi nemek tanulmányozása és a posztkolonialitás felől. A könyv harmadik
részében a turizmus és az új kommunikációs eszközök viszonyát vizsgáló szövegek
kaptak helyet. A válogatás tisztán elméleti írások mellett olyan empirikus
kutatásokat összegző esettanulmányokat is közöl, amelyek ezek gyakorlati
alkalmazását mutatják be. A kötetet egyaránt ajánljuk a kultúratudományok, a
szociológia és a kommunikációkutatás iránt érdeklődőknek. A kötet adatai: Kötés:
kartonált Megjelenés éve: 2012 Terjedelem: 314 oldal
és a Szegedi Tudományegyetem Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszékein készült
kötet hiánypótlónak szánt fordításgyűjtemény, amely a turizmus kulturális
kutatása területén az utóbbi két évtizedben angol vagy német nyelven megjelent
tanulmányok közül tartalmaz válogatást. A kötet írásai a kultúratudományokban
időközben végbement fordulatok szerepét mutatják be a turizmus kutatásában. A
könyv első részének tanulmányai a turizmust mint kulturális jelenséget
értelmezik, többek közt olyan fogalmak, témák segítségével mint a turizmus
szemiotikája, a turistatekintet és az eredetiség. A válogatás következő része a
modernista turizmuskutatás lehetséges kritikáit vázolja fel a performativitás, a
társadalmi nemek tanulmányozása és a posztkolonialitás felől. A könyv harmadik
részében a turizmus és az új kommunikációs eszközök viszonyát vizsgáló szövegek
kaptak helyet. A válogatás tisztán elméleti írások mellett olyan empirikus
kutatásokat összegző esettanulmányokat is közöl, amelyek ezek gyakorlati
alkalmazását mutatják be. A kötetet egyaránt ajánljuk a kultúratudományok, a
szociológia és a kommunikációkutatás iránt érdeklődőknek. A kötet adatai: Kötés:
kartonált Megjelenés éve: 2012 Terjedelem: 314 oldal

Adatlap
Ár: | 3.390 Ft |
A hirdető: | Kereskedőtől |
Értékesítés típusa: | Eladó |
Feladás dátuma: | 2025.02.20 |
Eddig megtekintették 0 alkalommal |
A hirdető adatai

Könyv kereső rovaton belül a(z) "TÚL A TURISTATEKINTETEN A TURIZMUS KULTURÁLIS TANULMÁNYOZÁSA" című hirdetést látja. (fent)