Játékok a jövőért ? Szociodráma a javítóintézetben
Játékok a jövőért ? Szociodráma a javítóintézetben Számos mulasztás, elmaradó
vagy elégtelen társadalmi gondoskodás következménye, hogy 12 és 18 év közötti
fiatalok bűnelkövetővé válnak és javítóintézetbe kerülnek. A javítóintézetek e
társadalmi mulasztások utolsó korrekciós esélyei lehetnek. Korántsem magától
értetődő azonban, hogy egy zárt intézetben, ahol a fiatalok nem önszántukból,
hanem kényszerből tartózkodnak, miképp lehet értéket teremteni, miképp lehet
eredményeket elérni, miképp lehet a támogatás legjobb formáit megtalálni és
alkalmazni. Nem véletlen, hogy sokakban felmerül a kérdés, hogy vajon lehet-e
segítő munkát végezni ilyesfajta rendszerben, másokban pedig, hogy egyáltalán
kell-e... 2017 és 2021 között a szociodráma módszerével tartottunk csoportokat a
Budapesti Javítóintézetben. A fejlesztő munkába a növendékekkel az intézetben
napi szinten dolgozó segítőket is bevontuk. E munka tapasztalatait foglalja
össze könyvünk, bemutatva azt is, hogy milyen hatásokkal járt a kreativitás, a
motiváltság, a cselekvő- és alkotóképesség felélesztésén alapuló módszertan
alkalmazása egy hierarchikus, zárt, totális rendszerben. Kötetünk a PERFORMERS
kiadványsorozat részeként jelenik meg, és az intézményi szociodrámát bemutató
könyvek sorába illeszkedik. A nemzetközi sorozat életre hívói mind gyakorló
szakemberek, akiknek célja, hogy Moreno módszere, a szociodráma Európa-szerte
minél több közösséghez eljuthasson. A szociodrámát mindannyian kiváló eszköznek
tartják a sérült társas viszonyok gyógyítására, az együttélés élhető formáinak
kidolgozására, az intézmények fejlesztésére. A könyvsorozat szemléletet,
módszert, eszközöket, példákat kínál az oktatás, a szociális ellátás, a
közösség- és szervezetfejlesztés területein dolgozóknak, illetve minden, a helyi
és globális közösségeink fenntartható működése iránt elkötelezett olvasó
számára.
vagy elégtelen társadalmi gondoskodás következménye, hogy 12 és 18 év közötti
fiatalok bűnelkövetővé válnak és javítóintézetbe kerülnek. A javítóintézetek e
társadalmi mulasztások utolsó korrekciós esélyei lehetnek. Korántsem magától
értetődő azonban, hogy egy zárt intézetben, ahol a fiatalok nem önszántukból,
hanem kényszerből tartózkodnak, miképp lehet értéket teremteni, miképp lehet
eredményeket elérni, miképp lehet a támogatás legjobb formáit megtalálni és
alkalmazni. Nem véletlen, hogy sokakban felmerül a kérdés, hogy vajon lehet-e
segítő munkát végezni ilyesfajta rendszerben, másokban pedig, hogy egyáltalán
kell-e... 2017 és 2021 között a szociodráma módszerével tartottunk csoportokat a
Budapesti Javítóintézetben. A fejlesztő munkába a növendékekkel az intézetben
napi szinten dolgozó segítőket is bevontuk. E munka tapasztalatait foglalja
össze könyvünk, bemutatva azt is, hogy milyen hatásokkal járt a kreativitás, a
motiváltság, a cselekvő- és alkotóképesség felélesztésén alapuló módszertan
alkalmazása egy hierarchikus, zárt, totális rendszerben. Kötetünk a PERFORMERS
kiadványsorozat részeként jelenik meg, és az intézményi szociodrámát bemutató
könyvek sorába illeszkedik. A nemzetközi sorozat életre hívói mind gyakorló
szakemberek, akiknek célja, hogy Moreno módszere, a szociodráma Európa-szerte
minél több közösséghez eljuthasson. A szociodrámát mindannyian kiváló eszköznek
tartják a sérült társas viszonyok gyógyítására, az együttélés élhető formáinak
kidolgozására, az intézmények fejlesztésére. A könyvsorozat szemléletet,
módszert, eszközöket, példákat kínál az oktatás, a szociális ellátás, a
közösség- és szervezetfejlesztés területein dolgozóknak, illetve minden, a helyi
és globális közösségeink fenntartható működése iránt elkötelezett olvasó
számára.
Adatlap
Ár: | 3.090 Ft |
Könyvkereső: | Szakkönyv |
Feladás dátuma: | 2024.10.29 |
Eddig megtekintették 1 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "Játékok a jövőért ? Szociodráma a javítóintézetben" című hirdetést látja. (fent)