Matematika 7. osztály - Gondolkodni jó! NT-4209-7/UJ-K
Minden matematikatanár jól ismeri a Hajdu Sándor által szerkesztett korábbi
matematika-tankönyveket és az ezekhez szervesen kapcsolódó kiadványokat, amelyek
a legszélesebb körű differenciálást tették lehetővé az oktatás során. A
tankönyvcsalád legjellemzőbb vonása a tanulhatóság?taníthatóság messzemenő
figyelembevétele, amelyet a tananyag részletes magyarázata, összefoglalása,
rendszerezése, valamint a három szintre besorolt különböző nehézségű feladatok
biztosítanak. Megoldott mintafeladatok segítik a tananyag jobb megértését, s
egyben lehetővé teszik az otthoni önálló tanulást. A könyvek használatával
szorosan összefonódva valósítható meg a NAT-ban meghatározott ismeretek
elsajátítása és a készségek, kompetenciák fejlesztése. Mivel az elmúlt években
előtérbe került, még inkább fokozódott a tanulási és a szövegértési kompetenciák
fejlesztésének igénye, a szerzők és a kiadó a korábbi, hagyományos tananyag
beosztású tankönyv ezen területeken is tovább segítő fejlesztését tűzték ki
célul. Ehhez a könyv oldalait a szükséges módszertani segítségekkel ellátva,
továbbá egy külön sávon ?gondolkodni jó? feladatokkal bővítve dolgoztuk át. A
könyvoldalak kialakításának, felépítésének köszönhetően a margón a diákok pl. a
feladatokhoz korábbi ismereteikhez emlékeztetőket, figyelmükbe ajánlott
tudnivalókat, a megoldásokhoz rávezető (konduktív) segítséget, továbbá érdekes
matematika történeti tényeket találnak. A hasznosított margóval az aktív könyv
használat mikéntjét, jegyzetek készítésének értelmét, mintáját is kapják. Ide
kerültek a pedagógusoknak szánt módszertani és didaktikai megjegyzések, pl.
útmutatások kooperatív munka formákra, kutatómunkák lehetőségeire. Kapcsolódó
kerettantervek: 1. OM kerettanterv 17/2004 (V.20.) 3. sz. melléklet 2. EMMI
kerettanterv 51/2012 (XII.21.) EMMI rendelet 2. sz. melléklet 2.2.03 alapszintű
változat (4 + 3 + 3 + 3 órától)*, 2.3.1.1, emelt szintű ?A? (5 + 5 + 5 + 5 óra),
2.3.1.2 emelt óraszámú ?B? (4 + 4 + 4 + 3 órától)*; 4. sz. melléklet 4.2.04; 6
osztályos gimnázium alapszintű változat (3 + 3 órától)* 5. sz. melléklet 5.2.04
8 osztályos gimnázium alapszintű változat (4 + 3 + 3 + 3 órától)* *A
kerettantervi minimális óraszámtól felfelé eltérni bármelyik évfolyamon lehet, a
szabad órakeret terhére
matematika-tankönyveket és az ezekhez szervesen kapcsolódó kiadványokat, amelyek
a legszélesebb körű differenciálást tették lehetővé az oktatás során. A
tankönyvcsalád legjellemzőbb vonása a tanulhatóság?taníthatóság messzemenő
figyelembevétele, amelyet a tananyag részletes magyarázata, összefoglalása,
rendszerezése, valamint a három szintre besorolt különböző nehézségű feladatok
biztosítanak. Megoldott mintafeladatok segítik a tananyag jobb megértését, s
egyben lehetővé teszik az otthoni önálló tanulást. A könyvek használatával
szorosan összefonódva valósítható meg a NAT-ban meghatározott ismeretek
elsajátítása és a készségek, kompetenciák fejlesztése. Mivel az elmúlt években
előtérbe került, még inkább fokozódott a tanulási és a szövegértési kompetenciák
fejlesztésének igénye, a szerzők és a kiadó a korábbi, hagyományos tananyag
beosztású tankönyv ezen területeken is tovább segítő fejlesztését tűzték ki
célul. Ehhez a könyv oldalait a szükséges módszertani segítségekkel ellátva,
továbbá egy külön sávon ?gondolkodni jó? feladatokkal bővítve dolgoztuk át. A
könyvoldalak kialakításának, felépítésének köszönhetően a margón a diákok pl. a
feladatokhoz korábbi ismereteikhez emlékeztetőket, figyelmükbe ajánlott
tudnivalókat, a megoldásokhoz rávezető (konduktív) segítséget, továbbá érdekes
matematika történeti tényeket találnak. A hasznosított margóval az aktív könyv
használat mikéntjét, jegyzetek készítésének értelmét, mintáját is kapják. Ide
kerültek a pedagógusoknak szánt módszertani és didaktikai megjegyzések, pl.
útmutatások kooperatív munka formákra, kutatómunkák lehetőségeire. Kapcsolódó
kerettantervek: 1. OM kerettanterv 17/2004 (V.20.) 3. sz. melléklet 2. EMMI
kerettanterv 51/2012 (XII.21.) EMMI rendelet 2. sz. melléklet 2.2.03 alapszintű
változat (4 + 3 + 3 + 3 órától)*, 2.3.1.1, emelt szintű ?A? (5 + 5 + 5 + 5 óra),
2.3.1.2 emelt óraszámú ?B? (4 + 4 + 4 + 3 órától)*; 4. sz. melléklet 4.2.04; 6
osztályos gimnázium alapszintű változat (3 + 3 órától)* 5. sz. melléklet 5.2.04
8 osztályos gimnázium alapszintű változat (4 + 3 + 3 + 3 órától)* *A
kerettantervi minimális óraszámtól felfelé eltérni bármelyik évfolyamon lehet, a
szabad órakeret terhére
Adatlap
Ár: | 2.250 Ft |
Könyvkereső: | Iskolai / Tankönyvek |
Feladás dátuma: | 2024.11.22 |
Eddig megtekintették 2 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "Matematika 7. osztály - Gondolkodni jó! NT-4209-7/UJ-K" című hirdetést látja. (fent)