Betöltés...

Miskolcziné Radics Katalin - DIFER - Az írásmozgáskoordináci

A kézikönyv Fejlődést segítő játékok és gyakorlatok c. fejezetének három részét
a fejlődés három szintje képezi: az írószer nélküli ujjmozgás-koordináció, mint
az írószerrel (rajzoló-, festőeszközzel) működő írásmozgás-koordináció
előfeltétele, valamint a betűelem-másoló készség, mint az írástanítás közvetlen
előfeltétele. Ez a három szint elsajátítási sorrendet jelent abban az
értelemben, hogy az előkészítő és a kezdő szinten lévő gyerekek számára az
ujjmozgás-koordináció fejlődésének segítése a feladat (még nem ajánlott az
írószerhasználat, legföljebb firkálásra). A haladó szintet elérő gyerekek
írószeres játékokra, tevékenységekre alkalmasak, de továbbra is részt vehetnek
az ujjmozgás-koordinációs játékokban. A betűelem-másoló készség fejlesztése csak
a befejező és az optimális szintet elérők számára ajánlott. Gyakorlatilag ez azt
jelenti, hogy a középső csoportosok körében az ujjmozgás-koordináció
fejlődésének segítése a fő feladat, a nagycsoportosok körében az írószeres
játékok, tevékenységek dominálhatnak. A betűelem-másoló készség fejlesztése
pedig az iskola feladata, miután az osztály tanulói (legföljebb egy-két
kivételtől eltekintve) az írószeres játékoknak köszönhetően eljutottak az
írásmozgás-koordináció befejező (legalább 70 százalékpontos) szintjére.

Tovább
Adatlap
Ár: 3.390 Ft
Könyvkereső: Iskolai / Tankönyvek
 
Feladás dátuma: 2024.07.01
Eddig megtekintették 4 alkalommal
A hirdető adatai
Tovább

Miskolcziné Radics Katalin - DIFER - Az írásmozgáskoordináci
Lehetőségek
Megosztók

Könyv kereső rovaton belül a(z) "Miskolcziné Radics Katalin - DIFER - Az írásmozgáskoordináci" című hirdetést látja. (fent)