Walter G. Scott: A legendás Me?262, a Viharmadár Antikvár
Szerző: Walter G. Scott Kiadó:Vagabund Nyelv: magyar Kiadás éve: 2007 ISBN:
9789639685437 Kötésmód: PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT Oldalszám: 200 oldal Méret
[mm]: 123 x 190 x 12 A ?II. világháború vége felé a németek és a nyugati
szövetségesek rohanó fejlesztésbe kezdtek a sugárhajtóművek, és az ezekkel
meghajtott repülőgépek katonai alkalmazhatóságának megvalósításáért. Ez volt az
az utolsó verseny, melyet a Luftwaffe még megnyert, de győzelmét stratégiai
előnyökre váltani már nem tudta. Amikor 1942. július 17-én a németországi
Leipheim repülőterén egy bátor berepülőpilóta ? Fritz Wendel ? teljes
teljesítményre tolta előre a Me?262 V3-as kísérleti repülőgép gázkarjait, és a
gép elég hosszú nekifutás után felemelkedett a földről, új korszakot nyitott meg
a világ polgári és katonai repülésének történetében. Ez lett a mai napig is
tartó sugárhajtású-korszak nyitánya. Semmi kétségünk nem lehet afelől, hogy a
Messerschmitt Me?262-es a leginkább előremutató típus volt a II. világháborúban
hadrendbe állított harci repülőgépek közül. Rendkívül korszerű, sugárhajtású
elfogó vadászgép volt, melynek sárkányát a két karcsú ? forradalmi újításnak
számító ? axiálkompresszoros hajtóműnek megfelelően optimalizálták. Amikor aztán
a bombázók személyzete és a kísérő vadászgépek pilótái először látták átsuhanni
kötelékeik között a Me?262-eseket, nem hittek a szemüknek? Komoly szerephez
juthatott volna a birodalom légteréért vívott légi háborúban, de pályafutása a
fejlesztés késedelmei, illetve a programot politikai okok miatt ellenzők
tevékenysége miatt másként alakult.
9789639685437 Kötésmód: PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT Oldalszám: 200 oldal Méret
[mm]: 123 x 190 x 12 A ?II. világháború vége felé a németek és a nyugati
szövetségesek rohanó fejlesztésbe kezdtek a sugárhajtóművek, és az ezekkel
meghajtott repülőgépek katonai alkalmazhatóságának megvalósításáért. Ez volt az
az utolsó verseny, melyet a Luftwaffe még megnyert, de győzelmét stratégiai
előnyökre váltani már nem tudta. Amikor 1942. július 17-én a németországi
Leipheim repülőterén egy bátor berepülőpilóta ? Fritz Wendel ? teljes
teljesítményre tolta előre a Me?262 V3-as kísérleti repülőgép gázkarjait, és a
gép elég hosszú nekifutás után felemelkedett a földről, új korszakot nyitott meg
a világ polgári és katonai repülésének történetében. Ez lett a mai napig is
tartó sugárhajtású-korszak nyitánya. Semmi kétségünk nem lehet afelől, hogy a
Messerschmitt Me?262-es a leginkább előremutató típus volt a II. világháborúban
hadrendbe állított harci repülőgépek közül. Rendkívül korszerű, sugárhajtású
elfogó vadászgép volt, melynek sárkányát a két karcsú ? forradalmi újításnak
számító ? axiálkompresszoros hajtóműnek megfelelően optimalizálták. Amikor aztán
a bombázók személyzete és a kísérő vadászgépek pilótái először látták átsuhanni
kötelékeik között a Me?262-eseket, nem hittek a szemüknek? Komoly szerephez
juthatott volna a birodalom légteréért vívott légi háborúban, de pályafutása a
fejlesztés késedelmei, illetve a programot politikai okok miatt ellenzők
tevékenysége miatt másként alakult.
Adatlap
Ár: | 699 Ft |
A hirdető: | Kereskedőtől |
Értékesítés típusa: | Eladó |
Állapota: | Új |
Feladás dátuma: | 2024.11.18 |
Eddig megtekintették 5 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "Walter G. Scott: A legendás Me?262, a Viharmadár Antikvár" című hirdetést látja. (fent)