Vári Péter szerk. - PISA-vizsgálat ?2000
A szakmai és politikai körökben sokszor idézett PISA 2000 vizsgálat részletes
eredményei kötet formájában először kerülnek az itthoni nyilvánosság elé,
azoknak a tollából, akik a felmérést és a tesztfeladatok magyar nyelvű
adaptációját végezték. A hazai és nemzetközi tudásszintmérő vizsgálatok terén
közel három évtizedes tapasztalattal rendelkező Értékelési Központ
munkatársainak az Oktatási Minisztérium megbízásából és támogatásával végzett
felmérése három alapvető oktatáspolitikai tanulsággal szolgált. Az egyik az,
hogy a magyar tanulók alkalmazásképes tudása mindhárom vizsgálati területen a
nemzetközi átlag alatt van; a másik, hogy számottevően nagyok a teljesítménybeli
különbségek a gimnáziumokba, a szakközépiskolákba és a szakmunkásképzőkbe járó
15 éves diákok között. A harmadik tanulság pedig az, hogy nemzetközi
összehasonlításban kiemelkedő mértékűek a tanulók és az iskolák esetében is a
szocioökonómiai tényezők mentén tapasztalható különbségek. Minthogy a kötet a
tesztfeladatok mintakollekcióját is tartalmazza, az olvasó nemcsak azt tudhatja
meg részletesen, hogy a 15 évesek mennyire képesek alkalmazni az iskolában
tanultakat. hanem azt is, hogy milyenek voltak azok az újszerű feladatok,
melyekkel a diákok olvasási-szövegértési képességeit, matematikai és
természettudományi tudását mérték fel a 32 OECD-országban. A legkorszerűbb
kutatásmetodikai megoldásokat érvényesítő elemzések biztos kiindulási alapot
adhatnak ahhoz, hogy az oktatás minőségének javításában érdekeltek és érintettek
- oktatásirányítók, oktatásfejlesztők, iskolaigazgatók, pedagógusok és szülők -
kezdeményezhessék a működési problémák feltárását és megoldását szakmai és civil
oldalról egyaránt.
eredményei kötet formájában először kerülnek az itthoni nyilvánosság elé,
azoknak a tollából, akik a felmérést és a tesztfeladatok magyar nyelvű
adaptációját végezték. A hazai és nemzetközi tudásszintmérő vizsgálatok terén
közel három évtizedes tapasztalattal rendelkező Értékelési Központ
munkatársainak az Oktatási Minisztérium megbízásából és támogatásával végzett
felmérése három alapvető oktatáspolitikai tanulsággal szolgált. Az egyik az,
hogy a magyar tanulók alkalmazásképes tudása mindhárom vizsgálati területen a
nemzetközi átlag alatt van; a másik, hogy számottevően nagyok a teljesítménybeli
különbségek a gimnáziumokba, a szakközépiskolákba és a szakmunkásképzőkbe járó
15 éves diákok között. A harmadik tanulság pedig az, hogy nemzetközi
összehasonlításban kiemelkedő mértékűek a tanulók és az iskolák esetében is a
szocioökonómiai tényezők mentén tapasztalható különbségek. Minthogy a kötet a
tesztfeladatok mintakollekcióját is tartalmazza, az olvasó nemcsak azt tudhatja
meg részletesen, hogy a 15 évesek mennyire képesek alkalmazni az iskolában
tanultakat. hanem azt is, hogy milyenek voltak azok az újszerű feladatok,
melyekkel a diákok olvasási-szövegértési képességeit, matematikai és
természettudományi tudását mérték fel a 32 OECD-országban. A legkorszerűbb
kutatásmetodikai megoldásokat érvényesítő elemzések biztos kiindulási alapot
adhatnak ahhoz, hogy az oktatás minőségének javításában érdekeltek és érintettek
- oktatásirányítók, oktatásfejlesztők, iskolaigazgatók, pedagógusok és szülők -
kezdeményezhessék a működési problémák feltárását és megoldását szakmai és civil
oldalról egyaránt.
Adatlap
Ár: | 900 Ft |
Könyvkereső: | Tudományos és dokumentum |
Feladás dátuma: | 2024.12.18 |
Eddig megtekintették 11 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "Vári Péter szerk. - PISA-vizsgálat ?2000" című hirdetést látja. (fent)