
Technika és életvitel 7.
?Ha alkotó emberré akarunk válni, alaposan meg kell ismernünk a múltunk és a
jelenünk környezetét, mindazokat az alkotásokat, amelyeket embertársaink
készítettek, és jobbá teszik életünket. Az alkotásokhoz jó
probléma-felismerésre, tervszerű és szakszerű munkára, ötletdús fantáziára van
szükség. Ezek elsajátításához kíván a tankönyvcsalád segítséget nyújtani? ?
írják a szerzők. A tankönyvcsalád kötetei koncentrikus formákban egyre több
ismeretet adnak a felső tagozatos diákoknak: Az alapvető szerszámok és technikai
eszközök szakszerű és balesetmentes használatáról (a kézügyesség fejlesztése, és
a mindennapokban praktikus elemi ismeretek és tevékenységek elsajátíttatása). A
műszaki- és természettudományos fejlődésről (a technikai műveltség alapozása). A
fogyasztói, felhasználói kultúra témakörében (környezetvédelem, a követendő
minták elfogadtatása, a helyes szokások kialakítása). A családi életre, az
egészséges életvitelre való felkészítésben (a lakás és környéke, a gazdálkodás,
a szolgáltatások, a helyes közlekedés). Különböző helyzetekhez való
alkalmazkodásban, válaszokat adva korunk kihívásaira (a modern technika és
gazdaság eredményeinek ésszerű felhasználása). S végül a pályaválasztásra való
felkészítés segítésében. A Technika és életvitel könyvsorozat négy könyve
osztályonként ? életkori csoportonként ? dolgozza fel az elő írt ismeretanyagot.
A kötetek egymásra épülnek, de a körkörös szerkezet és tartalom miatt a tanár
rendkívül nagy szabadsággal használhatja fel az egyes témákat. A tankönyvek
teljesen megfelelnek mind a városi, nagyvárosi, mind pedig a falusi iskolákban
történő technika, életvitel és gyakorlat tantárgy tanításához. Foglalkoznak az
épített tér tudnivalóival, a ház építésétől a berendezéséig Ismereteket
nyújtanak a mindennapi élethez: hogyan kell megteríteni egy asztalt, hova kerül
a szalvéta, bemutatják a kerékpárszerelést, és nem maradhat ki a kertészkedés
sem, a kulturális természet ismerete, növények ápolása, gondozása, saját
kiskertészet kialakítása révén. A tankönyvek általában minden témakörhöz egy
produktumotterveznek. Modellezéssel építhetnek a tanulók, megismerkednek az
öltözködés fortélyaival, az ételkészítés örömeivel. Az egészséges életmód, a
kulturált, balesetmentes közlekedés, gazdálkodás, a ház körüli tevékenységek
olyan ismereteket nyújtanak a tanulóknak, amelyek szükségesek a továbblépéshez,
a környezetükben való eligazodáshoz. A kerettantervi követelményeknek megfelelő
ismeretanyag átadása a tankönyvek alkalmazásával, tudatos tanári munkával
megvalósítható. A tankönyvek jól strukturált, nagyobb fejezetekre, leckékre
tagoltak. A fejezetek végén lévő összefoglalás lehetőséget nyújt arra, hogy a
tanult ismereteket felidézve a tanulók elmélyítsék tudásukat a témakörben. A
tankönyvcsalád részei: Technika és életvitel 5. Technika és életvitel 6.
Technika és életvitel 7. Technika és életvitel 8.
jelenünk környezetét, mindazokat az alkotásokat, amelyeket embertársaink
készítettek, és jobbá teszik életünket. Az alkotásokhoz jó
probléma-felismerésre, tervszerű és szakszerű munkára, ötletdús fantáziára van
szükség. Ezek elsajátításához kíván a tankönyvcsalád segítséget nyújtani? ?
írják a szerzők. A tankönyvcsalád kötetei koncentrikus formákban egyre több
ismeretet adnak a felső tagozatos diákoknak: Az alapvető szerszámok és technikai
eszközök szakszerű és balesetmentes használatáról (a kézügyesség fejlesztése, és
a mindennapokban praktikus elemi ismeretek és tevékenységek elsajátíttatása). A
műszaki- és természettudományos fejlődésről (a technikai műveltség alapozása). A
fogyasztói, felhasználói kultúra témakörében (környezetvédelem, a követendő
minták elfogadtatása, a helyes szokások kialakítása). A családi életre, az
egészséges életvitelre való felkészítésben (a lakás és környéke, a gazdálkodás,
a szolgáltatások, a helyes közlekedés). Különböző helyzetekhez való
alkalmazkodásban, válaszokat adva korunk kihívásaira (a modern technika és
gazdaság eredményeinek ésszerű felhasználása). S végül a pályaválasztásra való
felkészítés segítésében. A Technika és életvitel könyvsorozat négy könyve
osztályonként ? életkori csoportonként ? dolgozza fel az elő írt ismeretanyagot.
A kötetek egymásra épülnek, de a körkörös szerkezet és tartalom miatt a tanár
rendkívül nagy szabadsággal használhatja fel az egyes témákat. A tankönyvek
teljesen megfelelnek mind a városi, nagyvárosi, mind pedig a falusi iskolákban
történő technika, életvitel és gyakorlat tantárgy tanításához. Foglalkoznak az
épített tér tudnivalóival, a ház építésétől a berendezéséig Ismereteket
nyújtanak a mindennapi élethez: hogyan kell megteríteni egy asztalt, hova kerül
a szalvéta, bemutatják a kerékpárszerelést, és nem maradhat ki a kertészkedés
sem, a kulturális természet ismerete, növények ápolása, gondozása, saját
kiskertészet kialakítása révén. A tankönyvek általában minden témakörhöz egy
produktumotterveznek. Modellezéssel építhetnek a tanulók, megismerkednek az
öltözködés fortélyaival, az ételkészítés örömeivel. Az egészséges életmód, a
kulturált, balesetmentes közlekedés, gazdálkodás, a ház körüli tevékenységek
olyan ismereteket nyújtanak a tanulóknak, amelyek szükségesek a továbblépéshez,
a környezetükben való eligazodáshoz. A kerettantervi követelményeknek megfelelő
ismeretanyag átadása a tankönyvek alkalmazásával, tudatos tanári munkával
megvalósítható. A tankönyvek jól strukturált, nagyobb fejezetekre, leckékre
tagoltak. A fejezetek végén lévő összefoglalás lehetőséget nyújt arra, hogy a
tanult ismereteket felidézve a tanulók elmélyítsék tudásukat a témakörben. A
tankönyvcsalád részei: Technika és életvitel 5. Technika és életvitel 6.
Technika és életvitel 7. Technika és életvitel 8.

Adatlap
Ár: | 1.200 Ft |
Könyvkereső: | Iskolai / Tankönyvek |
Feladás dátuma: | 2025.04.07 |
Eddig megtekintették 39 alkalommal |
A hirdető adatai

Könyv kereső rovaton belül a(z) "Technika és életvitel 7." című hirdetést látja. (fent)