Matematika 6. AP-060809
A szerzők, legalább 20 éve tanítják az általános iskolás korosztályt. A
Matematika 5-8. tankönyvcsaládot azon tapasztalataik alapján fejlesztették,
miszerint a játékos felfedeztetés nagy öröm a gyerekek számára, és nincs ennél
hatékonyabb módszer. Persze, a tanulásnak vannak rögös és fárasztó periódusai
is, mégis azt szeretnénk, ha tanulók gondolkozva, felfedező úton tennének szert
matematikai ismereteikre. A játékokkal, a tananyagtartalom játékos
feldolgozásával a gyerekek motiválása a célunk. Nagy hangsúlyt fektettünk a
matematikai fogalmak szemléletes kialakítására, a tankönyv kidolgozott példái
többek között ehhez kívánnak segítséget nyújtani. Feladataink egy része a
legalapvetőbb fogalmak és eljárások begyakoroltatását szolgálják. A tankönyvek
matematikatörténeti érdekességeket is tartalmaznak, valamint az adott témakörrel
kapcsolatosinternetes kutakodásra is buzdítjuk a gyerekeket. Az általános iskola
5?8. évfolyama egységes rendszert alkot, de ? igazodva a gyermeki gondolkodás
fejlődéséhez, az életkori sajátosságokhoz ? két, pedagógiailag elkülöníthető
periódusra tagolódik. Az 5-6. évfolyamon a tanulók gondolkodása erősen kötődik
az érzékelés útján szerzett tapasztalatokhoz, ezért itt az integratív-képi
gondolkodás fejlesztése a cél. A 7?8. évfolyamon elkezdődik az elvont fogalmi és
elemző gondolkodás kialakítása is. Az általános iskola felső tagozatán egyre
nagyobb szerepet kap azelemző gondolkodás fejlesztése, a problémamegoldások
mellett a felvetett kérdések igazságának vagy hamisságának eldöntése, a döntések
igazolása. A tanulók legnagyobb része ebben a korban jut el a konkrét
gondolkodástól az absztrahálásig. Ezért a legfontosabb cél a konstruktív
gondolkodás kialakítása, amelyet a tanulók életkorának megfelelően manipulatív
tevékenységek elvégeztetésével, az összefüggések önálló felfedeztetésével
érhetünk el. Az önellenőrzéssel növeljük a tanulók önbizalmát, a változatos
módszerekkel, a korosztálynak megfelelő játékos formákkal kis lépéseken
keresztül, természetes módon hangoljuk őket a matematika tudományának
befogadására. Fontos, hogy a valóságban előforduló problémákra a tanulók meg
tudják találni a megfelelő matematikai modellt, azokat helyesen tudják
alkalmazni. Fokozatosan alakítjuk ki a matematika szaknyelvének pontos
használatát és jelölésrendszerének alkalmazását. Ugyanakkor azt is el kell érni,
hogy a matematikában tanult ismereteket a tanulók alkalmazni tudják más
műveltségi területeken is. A tankönyvcsalád részei: Matematika 5. Matematika
feladatgyűjtemény 5. Matematika 6. Matematika feladatgyűjtemény 6. Matematika 7.
Matematika feladatgyűjtemény 7. Matematika felmérőfüzet 7. Matematika tankönyv
8. évfolyam I. kötet Matematika tankönyv 8. évfolyam II. kötet Matematika
felmérőfüzet 8.
Matematika 5-8. tankönyvcsaládot azon tapasztalataik alapján fejlesztették,
miszerint a játékos felfedeztetés nagy öröm a gyerekek számára, és nincs ennél
hatékonyabb módszer. Persze, a tanulásnak vannak rögös és fárasztó periódusai
is, mégis azt szeretnénk, ha tanulók gondolkozva, felfedező úton tennének szert
matematikai ismereteikre. A játékokkal, a tananyagtartalom játékos
feldolgozásával a gyerekek motiválása a célunk. Nagy hangsúlyt fektettünk a
matematikai fogalmak szemléletes kialakítására, a tankönyv kidolgozott példái
többek között ehhez kívánnak segítséget nyújtani. Feladataink egy része a
legalapvetőbb fogalmak és eljárások begyakoroltatását szolgálják. A tankönyvek
matematikatörténeti érdekességeket is tartalmaznak, valamint az adott témakörrel
kapcsolatosinternetes kutakodásra is buzdítjuk a gyerekeket. Az általános iskola
5?8. évfolyama egységes rendszert alkot, de ? igazodva a gyermeki gondolkodás
fejlődéséhez, az életkori sajátosságokhoz ? két, pedagógiailag elkülöníthető
periódusra tagolódik. Az 5-6. évfolyamon a tanulók gondolkodása erősen kötődik
az érzékelés útján szerzett tapasztalatokhoz, ezért itt az integratív-képi
gondolkodás fejlesztése a cél. A 7?8. évfolyamon elkezdődik az elvont fogalmi és
elemző gondolkodás kialakítása is. Az általános iskola felső tagozatán egyre
nagyobb szerepet kap azelemző gondolkodás fejlesztése, a problémamegoldások
mellett a felvetett kérdések igazságának vagy hamisságának eldöntése, a döntések
igazolása. A tanulók legnagyobb része ebben a korban jut el a konkrét
gondolkodástól az absztrahálásig. Ezért a legfontosabb cél a konstruktív
gondolkodás kialakítása, amelyet a tanulók életkorának megfelelően manipulatív
tevékenységek elvégeztetésével, az összefüggések önálló felfedeztetésével
érhetünk el. Az önellenőrzéssel növeljük a tanulók önbizalmát, a változatos
módszerekkel, a korosztálynak megfelelő játékos formákkal kis lépéseken
keresztül, természetes módon hangoljuk őket a matematika tudományának
befogadására. Fontos, hogy a valóságban előforduló problémákra a tanulók meg
tudják találni a megfelelő matematikai modellt, azokat helyesen tudják
alkalmazni. Fokozatosan alakítjuk ki a matematika szaknyelvének pontos
használatát és jelölésrendszerének alkalmazását. Ugyanakkor azt is el kell érni,
hogy a matematikában tanult ismereteket a tanulók alkalmazni tudják más
műveltségi területeken is. A tankönyvcsalád részei: Matematika 5. Matematika
feladatgyűjtemény 5. Matematika 6. Matematika feladatgyűjtemény 6. Matematika 7.
Matematika feladatgyűjtemény 7. Matematika felmérőfüzet 7. Matematika tankönyv
8. évfolyam I. kötet Matematika tankönyv 8. évfolyam II. kötet Matematika
felmérőfüzet 8.
Adatlap
Ár: | 1.170 Ft |
Könyvkereső: | Iskolai / Tankönyvek |
Feladás dátuma: | 2025.01.27 |
Eddig megtekintették 35 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "Matematika 6. AP-060809" című hirdetést látja. (fent)