
Molnár Gyöngyvér - Tudástranszfer és komplex problémamegoldá
Miután mind nyilvánvalóbb, hogy a tudás a gazdasági fejlődés motorja,
világszerte megerősödtek azok a kutatások, amelyek az iskolában elsajátított
tudás minőségét, hasznosíthatóságát, a gondolkodás fejlettségét vizsgálják.
Ebben a folyamatban ismét a középpontba került és új tartalmat nyert a
pedagógiai pszichológia két klasszikus fogalma, a tudástranszfer és a
problémamegoldás. A transzfer kérdéseivel kutatási programok sokasága
foglalkozik, a problémamegoldás pedig a 2003-as PISA-felmérés részévé válva már
az iskolarendszerek képességfejlesztő hatását jellemző nemzetközi indikátorrá
vált. A könyv ezt a két fogalmat állítja a középpontba, a nemzetközi és hazai
szakirodalom átfogó szintézise után eredeti magyarországi vizsgálatok nyomán
mutatja be tanulóink tudásának sajátos problémáit. Az áttekintett vizsgálatok
középpontjában a tanulók iskolai stílusú feladatmegoldásban való viszonylagos
sikeressége és az életszerű problémák megoldásának sikertelensége közötti
szakadék feltérképezése áll. A legújabb tesztelméleti eszközök felhasználásával
végzett felmérések különböző életkorú tanulók szaktantárgyi és problémamegoldó
teljesítményeinek összehasonlításával mutatnak rá az oktatás gyenge pontjaira, a
fejlesztés feladataira és lehetőségeire. A könyv részletesebben bemutatja a
probléma alapú tanítást mint a jelenlegi helyzetből kivezető egyik lehetséges
utat.
világszerte megerősödtek azok a kutatások, amelyek az iskolában elsajátított
tudás minőségét, hasznosíthatóságát, a gondolkodás fejlettségét vizsgálják.
Ebben a folyamatban ismét a középpontba került és új tartalmat nyert a
pedagógiai pszichológia két klasszikus fogalma, a tudástranszfer és a
problémamegoldás. A transzfer kérdéseivel kutatási programok sokasága
foglalkozik, a problémamegoldás pedig a 2003-as PISA-felmérés részévé válva már
az iskolarendszerek képességfejlesztő hatását jellemző nemzetközi indikátorrá
vált. A könyv ezt a két fogalmat állítja a középpontba, a nemzetközi és hazai
szakirodalom átfogó szintézise után eredeti magyarországi vizsgálatok nyomán
mutatja be tanulóink tudásának sajátos problémáit. Az áttekintett vizsgálatok
középpontjában a tanulók iskolai stílusú feladatmegoldásban való viszonylagos
sikeressége és az életszerű problémák megoldásának sikertelensége közötti
szakadék feltérképezése áll. A legújabb tesztelméleti eszközök felhasználásával
végzett felmérések különböző életkorú tanulók szaktantárgyi és problémamegoldó
teljesítményeinek összehasonlításával mutatnak rá az oktatás gyenge pontjaira, a
fejlesztés feladataira és lehetőségeire. A könyv részletesebben bemutatja a
probléma alapú tanítást mint a jelenlegi helyzetből kivezető egyik lehetséges
utat.

Adatlap
Ár: | 1.190 Ft |
Könyvkereső: | Iskolai / Tankönyvek |
Feladás dátuma: | 2025.02.20 |
Eddig megtekintették 25 alkalommal |
A hirdető adatai

Könyv kereső rovaton belül a(z) "Molnár Gyöngyvér - Tudástranszfer és komplex problémamegoldá" című hirdetést látja. (fent)