A HUMÁNERŐFORRÁS-MENEDZSMENT ALAPJAI
Szerkesztette: Gulyás László JATEPress, 2014 A kötet adatai: Kötés: puhakötés
Megjelenés éve: 2014 Terjedelem: 232 oldal Tartalomjegyzék: ÁBRÁK JEGYZÉKE
BEVEZETÉS I. A HUMÁNERŐFORRÁS-MENEDZSMENT RÖVID TÖRTÉNETE 1. A
humánerőforrás-menedzsment nemzetközi története 1.1. Első szakasz, avagy a
társadalmi reformer 1.2. Második szakasz, avagy a jótékonyság gyakorló 1.3.
Harmadik szakasz, avagy az emberséges bürokrata 1.4. Negyedik szakasz, avagy a
konszenzuskereső tárgyaló 1.5. Ötödik szakasz, avagy a szervezeti ember 1.6.
Hatodik szakasz, avagy a munkaerő elemző 1.7. Konklúziók 2. Napjaink HRM-jének
jellemzői 3. A humánerőforrás-menedzsment magyarországi története 3.1. A HRM
magyarországi történetének periodizációja 3.2. Az 1. szakasz, avagy a nyugati
minták másolása (a XIX. század közepétől 1945-ig) 3.3. A 2. szakasz, avagy a
szocialista korszak torz fejlődése 3.4. A 3. szakasz, avagy az átmeneti
visszaesés (az 1990-es évek eleje) 3.5. A 4. szakasz, avagy a HRM szakma
újjászületése II. A HUMÁNERŐFORRÁS-MENEDZSMENT ALAPFOGALMAI 1. Definíciós
kísérletek III. HRM-STRATÉGIA KIALAKÍTÁSA 1. A Vállalati stratégia és a HRM
tevékenységek viszonya 1.1. A HRM stratégia helye a vállalati stratégián belül
1.2. A vállalati stratégiából a HRM számára adódó követelmények 2. A HRM
stratégia kialakításának folyamata 2.1. Első lépés: A célok meghatározása 2.2.
Második lépés: Hol vagyunk most? 2.3. Harmadik lépés: Hova kívánunk eljutni?
2.4. Negyedik lépés: Mit kell tenni? 2.5. Ötödik lépés: A megvalósítás IV. A HRM
ÉS A SZERVEZETI KULTÚRA 1. A szervezeti kultúra általános jellemzői 1.1.
Definíció 1.2. A szervezeti kultúra kialakulásának folyamata 1.3. Kultúra és
szervezeti felépítés 2. Vállalati kultúra és a HRM kapcsolatai 2.1. A stratégia,
a struktúra és a szervezeti kultúra kapcsolata 2.2. A szervezeti kultúra
fontossága HRM szempontból 2.3. A kultúraváltás és HRM kapcsolata V. A
MUNKAKÖRELEMZÉS 1. Alapfogalmak 2. A munkakörelemzés módszertana 2.1. Az elemzés
résztvevői és folyamata 2.2. Az adatgyűjtés módszerei 2.3. A munkakörelemzéssel
kapcsolatos problémák 3. A munkakör-specifikáció (job specitication) 3.1. A
munkakör-specifikáció definíciója 4. A munkaköri leírás VI.
TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT 1. A teljesítményértékelés alapjai 1.1. A
teljesítménymenedzsment definíciója és céljai 1.2. Teljesítményértékelő
eljárások tervezése 2. Az értékelés két szemszögből 2.1. A teljesítményértékelő
eljárások az értékelt szemszögéből 2.2. A teljesítményértékelő eljárások az
értékelő és a vállalat szemszögéből 3. A teljesítményértékelési technikák 3.1.
Egyéneket értékelő technikák 3.2. Több személyt egyidejűleg értékelő technikák
3.3. Többfokozatú összehasonlító értékelés VII. MUNKAKÖR-ÉRTÉKELÉS 1. A
munkakör-értékelés definíciója 2. A munkakör-értékelés folyamata 2.1. A
referencia-munkakörök kiválasztása 2.2. Fizetett tényezők meghatározása 2.3. Az
értékelési módszer fejlesztése 3. A munkakör-értékelés módszerei 3.1. A
Karoliny-féle felosztás módszerei 3.2. További munkakör-értékelési módszerek
VIII. AZ EMBERI ERŐFORRÁSOK TERVEZÉSE 1. Az emberi erőforrás tervezés jellemzői
1.1. Definíció 1.2. Az emberi erőforrás tervezés fázisai 2. A munkaerő-tervezés
2.1. Definíció 2.2. A munkaerő-tervezés fázisai IX. MUNKAERŐ-ELLÁTÁS 1.:
TOBORZÁS ÉS KIVÁLASZTÁS 1. A toborzás 1.1. A toborzás általános jellemzői 1.2. A
toborzás forrásai 2. A kiválasztás 2.1. A kiválasztási folyamat fázisai 3. Egy
új módszer: az Assessment Center 3.1. Története 3.2. Definíciója és menete X.
MUNKAERŐ-ELLÁTÁS 2. A MUNKAERŐ-CSÖKKENTÉS 1. A munkaerő-csökkentés elmélete és
gyakorlata 1.1. A munkaerő-csökkentés módozatai 2. A létszámleépítés módszertana
2.1. A természetes fogyás 2.2. Aktív eszközök 3. A leépítés egy speciális esete:
az outplacement XI. ÖSZTÖNZÉSMENEDZSMENT 1. Az ösztönzésmenedzsment általános
jellemzői 1.1. Definíció 1.2. Az ösztönzésmenedzsment általános jellemzői 1.3. A
dolgozó és az ösztönzésmenedzsment 2. A gazdasági jellegű kompenzációs tényezők
típusai 2.1. Direkt formák 2.2. Indirekt formák XII. A MUNKAKÖRNYEZET KÉRDÉSKÖRE
1. A munkavégzési rendszerek általános jellemzői 1.1. A munkavégzési rendszer
definíciója és jellemzői 2. A munkakörtervezés (job design) 2.1. Definíció 2.2.
A munkakörtervezés korszakai 2.3. A munkakör-gazdagítás módszertana 2.4.
Kritikák a munkakör-gazdagítással szemben 3. Alternatív munkaidő-rendszerek 3.1.
Rövidített munkahét 3.2. Rugalmas munkaidő 3.3. Munkakörmegosztás 3.4. A
távmunka XIII. EMBERIERŐFORRÁS-FEJLESZTÉS Bevezetés 1. Fogalmak értelmezése 2. A
képzések szükségszerűsége 3. A képzések általános céljai 4. A képzési programok
folyamata 4.1. A képzési igények felmérése 4.2. A képzések megtervezése 4.3. A
képzések lebonyolítása 4.4. Értékelés, utókövetés 5. Képzési módszerek 5.1.
?On-the-job? (házon belüli) módszerek 5.2. ?Off-the-job? (házon kívüli)
módszerek XIV. E-HRM: HUMÁNERŐFORRÁS-MENEDZSMENT AZ INTERNETEN: A MUNKAERŐPIAC
VIRTUALIZÁLÓDÁSA 1. Az információs társadalom: a humánerőforrás-menedzsment új
környezete 2. Internetes alkalmazások a munka világában 2.1. Internetes
alkalmazás nemzetközi környezetben 2.2. Az online munkaerőpiac szereplői 3. Az
online önéletrajz, a virtuális adatbankok 3.1. Az online önéletrajz jellemzői
3.2. Az adatbázis-önéletrajzok jellemzői
Megjelenés éve: 2014 Terjedelem: 232 oldal Tartalomjegyzék: ÁBRÁK JEGYZÉKE
BEVEZETÉS I. A HUMÁNERŐFORRÁS-MENEDZSMENT RÖVID TÖRTÉNETE 1. A
humánerőforrás-menedzsment nemzetközi története 1.1. Első szakasz, avagy a
társadalmi reformer 1.2. Második szakasz, avagy a jótékonyság gyakorló 1.3.
Harmadik szakasz, avagy az emberséges bürokrata 1.4. Negyedik szakasz, avagy a
konszenzuskereső tárgyaló 1.5. Ötödik szakasz, avagy a szervezeti ember 1.6.
Hatodik szakasz, avagy a munkaerő elemző 1.7. Konklúziók 2. Napjaink HRM-jének
jellemzői 3. A humánerőforrás-menedzsment magyarországi története 3.1. A HRM
magyarországi történetének periodizációja 3.2. Az 1. szakasz, avagy a nyugati
minták másolása (a XIX. század közepétől 1945-ig) 3.3. A 2. szakasz, avagy a
szocialista korszak torz fejlődése 3.4. A 3. szakasz, avagy az átmeneti
visszaesés (az 1990-es évek eleje) 3.5. A 4. szakasz, avagy a HRM szakma
újjászületése II. A HUMÁNERŐFORRÁS-MENEDZSMENT ALAPFOGALMAI 1. Definíciós
kísérletek III. HRM-STRATÉGIA KIALAKÍTÁSA 1. A Vállalati stratégia és a HRM
tevékenységek viszonya 1.1. A HRM stratégia helye a vállalati stratégián belül
1.2. A vállalati stratégiából a HRM számára adódó követelmények 2. A HRM
stratégia kialakításának folyamata 2.1. Első lépés: A célok meghatározása 2.2.
Második lépés: Hol vagyunk most? 2.3. Harmadik lépés: Hova kívánunk eljutni?
2.4. Negyedik lépés: Mit kell tenni? 2.5. Ötödik lépés: A megvalósítás IV. A HRM
ÉS A SZERVEZETI KULTÚRA 1. A szervezeti kultúra általános jellemzői 1.1.
Definíció 1.2. A szervezeti kultúra kialakulásának folyamata 1.3. Kultúra és
szervezeti felépítés 2. Vállalati kultúra és a HRM kapcsolatai 2.1. A stratégia,
a struktúra és a szervezeti kultúra kapcsolata 2.2. A szervezeti kultúra
fontossága HRM szempontból 2.3. A kultúraváltás és HRM kapcsolata V. A
MUNKAKÖRELEMZÉS 1. Alapfogalmak 2. A munkakörelemzés módszertana 2.1. Az elemzés
résztvevői és folyamata 2.2. Az adatgyűjtés módszerei 2.3. A munkakörelemzéssel
kapcsolatos problémák 3. A munkakör-specifikáció (job specitication) 3.1. A
munkakör-specifikáció definíciója 4. A munkaköri leírás VI.
TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT 1. A teljesítményértékelés alapjai 1.1. A
teljesítménymenedzsment definíciója és céljai 1.2. Teljesítményértékelő
eljárások tervezése 2. Az értékelés két szemszögből 2.1. A teljesítményértékelő
eljárások az értékelt szemszögéből 2.2. A teljesítményértékelő eljárások az
értékelő és a vállalat szemszögéből 3. A teljesítményértékelési technikák 3.1.
Egyéneket értékelő technikák 3.2. Több személyt egyidejűleg értékelő technikák
3.3. Többfokozatú összehasonlító értékelés VII. MUNKAKÖR-ÉRTÉKELÉS 1. A
munkakör-értékelés definíciója 2. A munkakör-értékelés folyamata 2.1. A
referencia-munkakörök kiválasztása 2.2. Fizetett tényezők meghatározása 2.3. Az
értékelési módszer fejlesztése 3. A munkakör-értékelés módszerei 3.1. A
Karoliny-féle felosztás módszerei 3.2. További munkakör-értékelési módszerek
VIII. AZ EMBERI ERŐFORRÁSOK TERVEZÉSE 1. Az emberi erőforrás tervezés jellemzői
1.1. Definíció 1.2. Az emberi erőforrás tervezés fázisai 2. A munkaerő-tervezés
2.1. Definíció 2.2. A munkaerő-tervezés fázisai IX. MUNKAERŐ-ELLÁTÁS 1.:
TOBORZÁS ÉS KIVÁLASZTÁS 1. A toborzás 1.1. A toborzás általános jellemzői 1.2. A
toborzás forrásai 2. A kiválasztás 2.1. A kiválasztási folyamat fázisai 3. Egy
új módszer: az Assessment Center 3.1. Története 3.2. Definíciója és menete X.
MUNKAERŐ-ELLÁTÁS 2. A MUNKAERŐ-CSÖKKENTÉS 1. A munkaerő-csökkentés elmélete és
gyakorlata 1.1. A munkaerő-csökkentés módozatai 2. A létszámleépítés módszertana
2.1. A természetes fogyás 2.2. Aktív eszközök 3. A leépítés egy speciális esete:
az outplacement XI. ÖSZTÖNZÉSMENEDZSMENT 1. Az ösztönzésmenedzsment általános
jellemzői 1.1. Definíció 1.2. Az ösztönzésmenedzsment általános jellemzői 1.3. A
dolgozó és az ösztönzésmenedzsment 2. A gazdasági jellegű kompenzációs tényezők
típusai 2.1. Direkt formák 2.2. Indirekt formák XII. A MUNKAKÖRNYEZET KÉRDÉSKÖRE
1. A munkavégzési rendszerek általános jellemzői 1.1. A munkavégzési rendszer
definíciója és jellemzői 2. A munkakörtervezés (job design) 2.1. Definíció 2.2.
A munkakörtervezés korszakai 2.3. A munkakör-gazdagítás módszertana 2.4.
Kritikák a munkakör-gazdagítással szemben 3. Alternatív munkaidő-rendszerek 3.1.
Rövidített munkahét 3.2. Rugalmas munkaidő 3.3. Munkakörmegosztás 3.4. A
távmunka XIII. EMBERIERŐFORRÁS-FEJLESZTÉS Bevezetés 1. Fogalmak értelmezése 2. A
képzések szükségszerűsége 3. A képzések általános céljai 4. A képzési programok
folyamata 4.1. A képzési igények felmérése 4.2. A képzések megtervezése 4.3. A
képzések lebonyolítása 4.4. Értékelés, utókövetés 5. Képzési módszerek 5.1.
?On-the-job? (házon belüli) módszerek 5.2. ?Off-the-job? (házon kívüli)
módszerek XIV. E-HRM: HUMÁNERŐFORRÁS-MENEDZSMENT AZ INTERNETEN: A MUNKAERŐPIAC
VIRTUALIZÁLÓDÁSA 1. Az információs társadalom: a humánerőforrás-menedzsment új
környezete 2. Internetes alkalmazások a munka világában 2.1. Internetes
alkalmazás nemzetközi környezetben 2.2. Az online munkaerőpiac szereplői 3. Az
online önéletrajz, a virtuális adatbankok 3.1. Az online önéletrajz jellemzői
3.2. Az adatbázis-önéletrajzok jellemzői
Adatlap
Ár: | 3.115 Ft |
A hirdető: | Kereskedőtől |
Értékesítés típusa: | Eladó |
Könyvkereső: | Szakkönyv |
Feladás dátuma: | 2024.12.08 |
Eddig megtekintették 12 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "A HUMÁNERŐFORRÁS-MENEDZSMENT ALAPJAI" című hirdetést látja. (fent)