Betöltés...

HUMÁNERŐFORRÁSOK I.

Szerzők: Kürtösi Zsófia, Vilmányi Márton, Erdélyi Evelyn, Majó Zoltán
Szerkesztette: Kürtösi Zsófia, Vilmányi Márton JATE Press, 2011 A kötet adatai:
Kötés: Puhakötés Megjelenés éve: 2011 Terjedelem: 208 oldal Tartalomjegyzék: 1.
AZ EMBERI TŐKE ELMÉLETE 1. Az irányzat története 2. Az emberi tőke definíciója
3. Az emberi és fizikai tőke 3.1. Az emberi és fizikai tőke hasonlóságai 3.2. Az
emberi és fizikai tőke különbségei 4. beruházás az emberi tőkébe 5. Emberi
erőforrás 6. További tőkefajták 2. A MAGYAR MUNKAERŐ-PIAC 1. A legfontosabb
munkaerő-piaci fogalmak 1.1. Munkavállalási korú népesség 1.2. Gazdaságilag
aktívak 1.3. Foglalkoztatottak 1.4. Munkanélküliek 1.5. Inaktívak 1.6. Nem
foglalkoztatottak 1.7. A legfontosabb mutatók számítási módja 2. Folyamatok a
magyar munkaerő-piacon 2.1. Változások a ?90-es elejétől napjainkig 2.2. A
válság hatása a magyar munkaerő-piacra 2.3. Egy kiemelt csoport: a fiatal
diplomások munkaerő-piaci helyzete 3. A munkaerő-piac rugalmasságát szolgáló
munkavégzési formák 3.1. Részmunkaidős foglalkoztatás 3.2. Határozott idejű
munkaszerződések 3.3. Munkáltató területén kívül végzett munka 3.4. Kettőnél
több alanyú munkaviszony (Munkaerő-kölcsönzés) 3.5. Ál-önfoglalkoztatás 3.6. Az
atipikus foglalkoztatás elterjedtsége 3. AZ EURÓPAI UNIÓ MUNKAERŐPIACA 1. Az
uniós célok 2. Aktivitás és foglalkoztatottság 3. Munkanélküliség 4.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKA 1. Passzív eszközök 1.1. Álláskeresési járadék (korábban
munkanélküli járadék) 1.2. Nyugdíj előtti álláskeresési segély 1.3.
Rendelkezésre állási támogatás (Rát) és rendszeres szociális segély 1.4.
Megszűnt ellátási formák 1.5. A munkanélküli segélyezés változásának hatásai 2.
Aktív eszközök 3. További munkaerő-piaci politikák, programok 3.1. Start-program
3.2. Egyszerűsített foglalkoztatás 4. A passzív és aktív eszközök finanszírozási
háttere 5. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT LÉNYEGE, TERÜLETEI,
ÖSSZEFÜGGÉSRENDSZERE 1. Az emberi erőforrás menedzsment definíciója 2. Az EEM
történeti háttere 3. Az EEM alapvető tevékenységei, területei 4. Az EEM
feladatok végzői 5. EEM a kis- és középvállalkozásoknál 6. A MUNKAKÖRELEMZÉS
MINT A HUMÁN ERŐFORRÁS RENDSZEREK ALAPJA, A MUNKAKÖRTERVEZÉS ÉS
MUNKAKÖRSZERVEZÉS 1. A munkakörelemzés definiálása és eredményei 2. A
munkakörelemzés kapcsolódása más humánerőforrás funkciókhoz 3. A munkakörelemzés
folyamata 4. A munkakörelemzés lehetséges módszerei 4.1. Benchmark munkakörök
keresése 4.2. Megfigyelés 4.3. Mintavételes munkanapfelvétel 4.4. Interjú 4.5.
Kérdőív 4.6. Munkanapló 5. A munkakörök tervezése és szervezése 5.1. Hagyományos
munkakör-tervezési módszerek 5.2. Modern munkakör-tervezési módszerek 6. A
munkakörre épülő rendszerek problémái 7. MUNKAERŐ-TERVEZÉS 1. A
munkaerő-tervezés folyamata 2. Munkaerőigény (kereslet) előrejelzése 3.
Munkaerő-kínálat előrejelzése 8. TOBORZÁS 1. A toborzást megelőző folyamatok 2.
A toborzás megvalósítása 2.1. A szervezet által végzett, formális toborzási
tevékenység 2.2. A szervezet által végzett, informális toborzási tevékenység
2.3. Nem a szervezet által végzett, formális toborzási tevékenység 2.4. nem a
szervezet által végzett, informális toborzás 3. A toborzás hatékonyságának
vizsgálata 9. KIVÁLASZTÁS 1. A kiválasztás legfontosabb szempontjai 1.1.
Diszkrimináció-mentesség 1.2. Az indiszkréció-diszkréció kérdése 1.3.
Objektivitás 1.4. Az alkalmazott technika költsége 1.5. Érvényesség 1.6.
Megbízhatóság 1.7. Hatékonyság 1.8. Azonos munkakörök betöltésére azonos módszer
alkalmazása 1.9. Alkalmazkodási valószínűség előrejelzése 1.10. A kiválasztási
folyamattól függ a vállalat megítélése 1.11. Döntésről történő kiértesítés 2.
Kiválasztási technikák 2.1. Önéletrajzi adatok, kísérőlevél, motivációs levél
értékelése 2.2. Interjú 2.3. Tesztek, kérdőívek 2.4. Referenciák 2.5.
Fiziológiai vizsgálatok 2.6. Grafológiai vizsgálat 2.7. Értékelő Központ
(Assessment Center = AC) 10. LEÉPÍTÉS 1. A leépítés lehetséges módszerei 2. A
gondoskodó elbocsátás (outplacement) 11. A MUNKAKÖR-ÉRTÉKELÉS 1. A
munkakör-értékelés lényege 2. A munkakör-értékelés fajtái 2.1. Munkakör-alapú
munkakör-értékelés 2.2. Képesség- és kompetencia-alapú munkakör-értékelés 2.3.
Piaci érték-alapú munkakör-értékelés 3. A munkakör-értékelés előkészítése és
folyamata 4. A munkakör-értékelési eljárások közös vonásai 5. A
munkakör-értékelés mellett és ellen szóló érvek 12. TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉS 1. A
teljesítményértékelés definiálása és céljai 2. A teljesítményértékelés dimenziói
(a ?mit értékeljünk? kérdése) 3. Teljesítményértékelési technikák (a ?milyen
módszerekkel értékeljünk? kérdése) 3.1. Egyéni teljesítményértékelő technikák
3.2. Csoportos teljesítményértékelő technikák 4. Az értékelő és az értékelt, az
értékelés gyakorisága (a ?ki, kit, mikor értékeljen? kérdése) 5. A
teljesítményértékelés menete 6. A teljesítményértékelési rendszer kidolgozása, a
felmerülő problémák 6.1. A teljesítményértékelő rendszer kidolgozása 6.2. A
teljesítményértékelés problémái 13. TELJESÍTMÉNY-MENEDZSMENT 1. A
teljesítmény-menedzsment megközelítései 1.1. Észak-Amerika 1.2. A japán
megközelítés 1.3. Az európai megközelítés 2. A teljesítmény-menedzsment átfogó
modelljei 2.1. Hoshin menedzsment 2.2. Kiegyensúlyozott stratégiai
mutatószám-rendszerek (Balanced Scorecard ? BSC) 2.3. Skandia Navigátor 2.4. A
teljesítményprizma 14. ÖSZTÖNZÉSMENEDZSMENT 1. A nem pénzbeli ösztönzők 2. A
javadalmazási rendszerek kialakításával kapcsolatos vezérelvek 3. A
javadalmazási rendszerek tiszta formái 3.1. Személytelen bérmegállapító
mechanizmus (munkakörök alapján) 3.2. Rangidősség szerinti bérezés 3.3.
Kompetencia (képesség) alapú bérezés 3.4. Teljesítménybér 4. A javadalmazási
csomag 4.1. A javadalmazási csomag elemei 4.2. Juttatások 4.3. Cafeteria
rendszer 5. A javadalmazási rendszer titkossága vagy nyíltsága 15.
HUMÁNERŐFORRÁS-FEJLESZTÉS 1. A fogalmak értelmezése 2. A képzések
szükségszerűsége 3. A képzések általános céljai 4. A képzés elmaradásának okai
5. A képzési programok folyamata 5.1. A szükségletek felmérése 5.2. A képzések
megtervezése és lebonyolítása 5.3. Értékelés, utókövetés 6. A képzési
rendszerekkel szemben támasztott főbb követelmények 7. Képzési módszerek 7.1.
?On-the-job? (házon belüli) módszerek 7.2. ?Off-the-job? (házon kívüli)
módszerek 8. A tréningről bővebben 8.1. Tréning módszerek 8.2. ?Indoor? és
?outdoor? tréningek 9. Az e-learningről bővebben 9.1. Az e-learning előnyei 9.2.
Az e-learning típusai 9.3. Az e-learning hátrányai 16. AZ E-HRM:
HUMÁNERŐFORRÁS-MENEDZSMENT AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOMBAN 1. Az információs
társadalom: a humánerőforrás-menedzsment új környezete 1.1. Az információs
társadalom gazdasága 1.2. Az információs társadalom három alappillére: ember,
eszköz, tartalom 2. Internetes alkalmazások a munka világában 2.1. Internetes
alkalmazás nemzetközi környezetben 2.2. Internetes alkalmazás munkaerő-piaci
környezetben 2.3. Internetes alkalmazás vállalati környezetben 3. Az online
önéletrajz, a virtuális adatbankok 3.1. Elektronikus önéletrajzok 3.2.
Adatbázis-önéletrajzok 4. Az emberi erőforrás információs rendszer (EEIR) a
szervezetek személyügyi tevékenységében 4.1. Az EEIR rendszerek sajátosságai
4.2. Az EEIR rendszerek fejlődési tendenciái 5. A jövő kihívása és veszélye: az
e-HRM rendszer 5.1. e-work ? a munkahely fogalmának változása 5.2.
Tudásmenedzsment ? új feladatok a vállalatok életében 5.3. A számítógépesített
munkahelyek sajátosságaiból eredő veszélyek 6. Összegzés

Tovább
Adatlap
Ár: 2.550 Ft
A hirdető: Kereskedőtől
Értékesítés típusa: Eladó
Könyvkereső: Szakkönyv
 
Feladás dátuma: 2024.12.08
Eddig megtekintették 25 alkalommal
A hirdető adatai
Tovább

HUMÁNERŐFORRÁSOK I.
Lehetőségek
Megosztók

Könyv kereső rovaton belül a(z) "HUMÁNERŐFORRÁSOK I." című hirdetést látja. (fent)