Betöltés...

A MENEDZSMENT ALAPJAI

Szerző: Gazdag László Dialóg Campus Kiadó, 2010 Ez a könyv részben
ismeretterjesztő célzattal íródott, a téma iránt érdeklődőknek, részben
tankönyvnek a különböző főiskolák, a felsőfokú szakképzés, továbbképzés
intézményei számára. Közérthető nyelvezettel, az alapfogalmak elsajátítására
fókuszálva igyekeztem megfogalmazni a mondanivalót, sok történelmi adalékkal,
helyenként anekdotákkal fűszerezve, hogy ne legyen száraz tankönyvízű olvasmány.
Igyekeztem a történetiség talaján mozogva a diszciplína kifejlődésének,
evolúciójának lépcsőfokait nyomon követni, a hegeli ?minden dolog egyenlő önmaga
történetével? el szellemében. Az egyes fejezetek végén az olvasó, a diák
megtalálja az anyagot feldolgozva kérdés-felelet formában, illetve kiemelve az
elsajátítandó alapfogalmakat. UNI könyvek sorozat A kötet adatai: Megjelenés
éve: 2010 Méret: 120 x 185 Terjedelem: 112 oldal Kötés: kartonált
Tartalomjegyzék: Bevezetés 11 A menedzsment története 13 A menedzsment
elmélettörténete 20 I. A klasszikus iskolák: technokrata iskola,
adminisztrációelméleti iskola, bürokráciaelméleti iskola 20 1. Technokrata
iskola: a ?taylorizmus? 20 2. Adminisztrációelméleti iskola: Henri Fayol 23 3.
Bürokráciaelméleti iskola: Max Weber 24 II. Viselkedéstani (lélektani) iskolák:
E. G. Mayo csoportlélektan iskolája, A. Maslow motiváció?elméleti iskolája,
McGregor kooperációelméleti iskolája 26 1. Csoportlélektani iskola: Elton G.
Mayo 27 2. Motivációelméleti iskola: Abraham Maslow 29 3. Kooperációelméleti
iskola: Douglas McGregor 32 III. Modern menedzsmentelméleti irányzatok:
rendszerelmélet, alkalmazkodáselmélet 33 1. Rendszerelmélet 33 2.
Alkalmazkodáselméletek: szervezet és környezet kölcsönhatásának elmélete,
technológia szervezetalakító hatásának elmélete, szervezet mérete és struktúrája
közti kapcsolat elmélete 34 2/a. Szervezet és környezet kölcsönhatásának
elmélete 34 2/b. A technológia szervezetalakító hatásának elmélete 35 2/c. A
szervezet mérete és struktúrája közti összefüggés elmélete 36 A menedzseri
szerepkörök 38 1. Kapcsolati szerepkör 38 2. Információs szerepkör 39 3. Döntési
szerepkör 42 Menedzseri készségek (képességek) 43 1. Szakmai készség 43 2.
Kapcsolatteremtő készség 44 3. Intellektuális készség 45 Menedzseri kihívások és
típusaik 46 1. Kiszámítható (standard) problémák 46 2. Nem kiszámítható
(rapszodikus) problémák 46 3. Válsághelyzet 46 A vállalkozás környezete, annak
típusai 48 1. Alakítható környezet 48 2. Stabil környezet 48 3. Kiszámítható
környezet 49 4. Bizonytalan környezet 49 5. Kockázatos környezet 49 Menedzseri
típusok, attitűdök 50 1. Kockázatkerülő menedzser 50 2. Kockázatvállaló
menedzser 50 3. Kockázatkereső menedzser 51 A menedzseri attitűd
szituációfüggősége 51 A menedzseri ?észjárás? két típusa (pszichés típusok) 52
1. Szisztematikus típus 52 2. Intuitív (kreatív) típus 52 A szervezeti kultúra
56 A Rio Negro-effektus 57 A szervezeti kultúra elemei 57 A szervezeti kultúra
négy alaptípusa 58 1. Pókhálószerkezet: erő típusú kultúra 58 2. Görög templom:
szerep típusú kultúra 58 3. Mátrixháló: feladatorientált kultúra 59 4. Halmaz:
személyiségen alapuló szervezeti kultúra 59 Kemény háromszög, lágy négyzet 60 1.
Kemény háromszög 61 2. Lágy elemek: alkalmazottak, képességek, imázs, közös
értékek 61 Szervezeti formák 63 Munkamegosztás 63 1. Funkcionális elvű
munkamegosztás 64 2. Feladatelvű munkamegosztás 64 3. Területi elvű (regionális)
munkamegosztás: divíziók 65 Hatáskörmegosztás 68 Egyvonalas hatáskör-megosztási
struktúra 68 Többvonalas hatáskörmegosztás 69 Koordinációs struktúraképző
eszközök 70 A menedzsment funkciói: tervezés, döntés, szervezés, irányítás,
ellenőrzés 72 I. Tervezés 73 A tervezés folyamata 74 A tervek fajtái 76
Tervtípusok: kifelé orientált, befelé orientált tervezési szemlélet 76
Problémakezelés (megoldás) tervezése, válságterv 78 II. Döntés 79 A döntési
folyamat fázisai 80 Döntési modelltípusok: konzervatív, korlátozottan
racionális, kreatív, heurisztikus 83 III. Szervezés 85 Operatív szervezés 85
Stratégiai szervezés 85 IV. Vezetés, irányítás 85 Vezetői magatartástípusok:
diktáló, delegáló, eladó, részvételen alapuló 86 V. Ellenőrzés, kontrolling 87
Az ellenőrzés négy fázisa 87 Fegyelmezés és jutalmazás 88 Az eredményes
ellenőrzés technikájának elemei 90 Változásmenedzsment 92 Kotter nyolclépéses
modellje 92 Olvasmány: A jövő menedzsmentje 95 Világgazdasági korszakváltások a
XX. században 95 A nemzetgazdasági menedzsment szerepe 96 A szerkezetváltás
elmaradása 97 Fölemeli sörényét a brit oroszlán 98 Gazdaságba ágyazott
társadalom, vagy társadalomba ágyazott gazdaság? 99 A társadalomba ágyazott
gazdaság jövőképe 100 A gazdaság fogalmának kiterjesztése 101 A humán tényező
103 Az információs társadalom 104 A menedzser és a társadalmi minta 105 A jövő
menedzserének jellemzői 107 Felhasznált irodalom 109

Tovább
Adatlap
Ár: 2.535 Ft
A hirdető: Kereskedőtől
Értékesítés típusa: Eladó
Könyvkereső: Szakkönyv
 
Feladás dátuma: 2024.07.11
Eddig megtekintették 33 alkalommal
A hirdető adatai
Tovább

A MENEDZSMENT ALAPJAI
Lehetőségek
Megosztók

Könyv kereső rovaton belül a(z) "A MENEDZSMENT ALAPJAI" című hirdetést látja. (fent)