MÉDIAPOLITIKAI SZÖVEGGYŰJTEMÉNY
Szerkesztette: Polyák Gábor Gondolat Kiadó, 2010 A médiatudomány egyik
legkevésbé körüljárt területe a médiapolitika. A médiapolitika fogalmának,
rendszerének, céljainak tisztázása nemcsak elméleti oldalról szükséges; hiánya
azt is megakadályozza, hogy a napi (párt)politikai, szabályozói gyakorlatban
születő, médiapolitikainak szánt döntéseket objektív szempontok alapján
értékeljük. A kötetben összegyűjtött tanulmányok ? abból a feltevésből
kiindulva, hogy a médiapolitika nem azonos a (párt)politikai érdekeknek a média
működésében való érvényesítésével (a ?médiapolitizálással?) ? kísérletet tesznek
a médiapolitika fogalmának elméletileg is megalapozott meghatározására, a
médiapolitikai fejlődési irányok bemutatására, valamint az alapvető
médiapolitikai célok azonosítására. E tanulmányok a kommunikációs és
médiatudományi képzéseket lényeges új ismeretekkel bővítik, de az oktatók és a
hallgatók mellett a médiapolitikai döntés hozók is útmutatást kaphatnak belőlük
a médiarendszert érintő alapvető kérdésekben. A könyvet a médiatudomány, a
szociológia és a politikatudomány, valamint a közéleti kérdések iránt
érdeklődőknek egyaránt ajánljuk. Az Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézet és
a Gondolat Kiadó közös kiadványa A tartalomból: Előszó (Polyák Gábor)
?Médiapolitika?: kísérletek a fogalommeghatározásra Puppis, Manuel: Bevezetés a
médiapolitikába Vowe, Gerhard: Médiapolitika. A médián keresztül történő
nyilvános kommunikáció szabályozása Donges, Patrick: A médiapolitika mint a
publicisztika- és a kommunikációtudomány tárgya McQuail, Denis: A média
irányítása. Az irányítás kérdései és formái Puppis, Manuel ? Leen, D?Haenens ?
Saeys, Frieda: Műsorszolgáltatási politika és szabályozási lehetőségek Napoli,
Philip M.: Média-gazdaságtan és médiapolitika: a jó és a rossz Saxer, Ulrich: A
médiapolitika az önállóság és az idegen befolyás megjelenésének határán
Schuppert, Gunnar F.: Mi a media governance? Fejlődési irányok a
médiapolitikában Pfaff, Senta: Vezérlő gondolatok a media governance-hoz. A
digitális televíziózás példája Mal, Manfred: Médiapolitika ? egy politikai tér
eredete és elkülönülése Katz, Yaron: A médiapolitika háromlépcsős fejlődési
folyamata Van Cuilenburg, Jan ? McQuail, Denis: Médiapolitikai
paradigmaváltások. Egy új hírközlés-politikai paradigma felé Hirsch, Mario ?
Petersen, Vibeke G.: A küzdőtér kiterjesztése: európai médiapolitika McQuail,
Denis: A kommercializáció ? és ami azon túl van Jarren, Otfried ? Donges,
Patrick: A tömegkommunikáció vége ? a médiapolitika vége? Latzer, Michael:
Rendetlenség a konvergenciából ? rend a médiamatika-politikával Curran, James: A
média és a demokrácia kapcsolatának újragondolása McQuail, Denis: A sokszínűség
mint médiapolitikai célkitűzés újragondolása A kötet adatai: Kötés: keménytábla
Kiadási év: 2010 Terjedelem: 400 oldal
legkevésbé körüljárt területe a médiapolitika. A médiapolitika fogalmának,
rendszerének, céljainak tisztázása nemcsak elméleti oldalról szükséges; hiánya
azt is megakadályozza, hogy a napi (párt)politikai, szabályozói gyakorlatban
születő, médiapolitikainak szánt döntéseket objektív szempontok alapján
értékeljük. A kötetben összegyűjtött tanulmányok ? abból a feltevésből
kiindulva, hogy a médiapolitika nem azonos a (párt)politikai érdekeknek a média
működésében való érvényesítésével (a ?médiapolitizálással?) ? kísérletet tesznek
a médiapolitika fogalmának elméletileg is megalapozott meghatározására, a
médiapolitikai fejlődési irányok bemutatására, valamint az alapvető
médiapolitikai célok azonosítására. E tanulmányok a kommunikációs és
médiatudományi képzéseket lényeges új ismeretekkel bővítik, de az oktatók és a
hallgatók mellett a médiapolitikai döntés hozók is útmutatást kaphatnak belőlük
a médiarendszert érintő alapvető kérdésekben. A könyvet a médiatudomány, a
szociológia és a politikatudomány, valamint a közéleti kérdések iránt
érdeklődőknek egyaránt ajánljuk. Az Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézet és
a Gondolat Kiadó közös kiadványa A tartalomból: Előszó (Polyák Gábor)
?Médiapolitika?: kísérletek a fogalommeghatározásra Puppis, Manuel: Bevezetés a
médiapolitikába Vowe, Gerhard: Médiapolitika. A médián keresztül történő
nyilvános kommunikáció szabályozása Donges, Patrick: A médiapolitika mint a
publicisztika- és a kommunikációtudomány tárgya McQuail, Denis: A média
irányítása. Az irányítás kérdései és formái Puppis, Manuel ? Leen, D?Haenens ?
Saeys, Frieda: Műsorszolgáltatási politika és szabályozási lehetőségek Napoli,
Philip M.: Média-gazdaságtan és médiapolitika: a jó és a rossz Saxer, Ulrich: A
médiapolitika az önállóság és az idegen befolyás megjelenésének határán
Schuppert, Gunnar F.: Mi a media governance? Fejlődési irányok a
médiapolitikában Pfaff, Senta: Vezérlő gondolatok a media governance-hoz. A
digitális televíziózás példája Mal, Manfred: Médiapolitika ? egy politikai tér
eredete és elkülönülése Katz, Yaron: A médiapolitika háromlépcsős fejlődési
folyamata Van Cuilenburg, Jan ? McQuail, Denis: Médiapolitikai
paradigmaváltások. Egy új hírközlés-politikai paradigma felé Hirsch, Mario ?
Petersen, Vibeke G.: A küzdőtér kiterjesztése: európai médiapolitika McQuail,
Denis: A kommercializáció ? és ami azon túl van Jarren, Otfried ? Donges,
Patrick: A tömegkommunikáció vége ? a médiapolitika vége? Latzer, Michael:
Rendetlenség a konvergenciából ? rend a médiamatika-politikával Curran, James: A
média és a demokrácia kapcsolatának újragondolása McQuail, Denis: A sokszínűség
mint médiapolitikai célkitűzés újragondolása A kötet adatai: Kötés: keménytábla
Kiadási év: 2010 Terjedelem: 400 oldal
Adatlap
Ár: | 4.400 Ft |
A hirdető: | Kereskedőtől |
Értékesítés típusa: | Eladó |
Feladás dátuma: | 2024.11.18 |
Eddig megtekintették 9 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "MÉDIAPOLITIKAI SZÖVEGGYŰJTEMÉNY" című hirdetést látja. (fent)