Betöltés...

Széplaki Erzsébet - Szövegalkotást fejlesztő gyakorlatok 5.

A legfontosabb tudnivalók a Szövegalkotást fejlesztő gyakorlatokról: - A
Szövegalkotást fejlesztő gyakorlatok sorozat 5. évfolyamosoknak szóló munkafüzet
újszerűsége abban áll, hogy olyan köznapi szóbeli és írásbeli képességet
fejlesztő gyakorlatokat tartalmaz, amelyek gyermekközeliek, játékosak, gazdagon
illusztráltak, és segítik a gyerekek mindennapi kommunikációját. - Minden
témakörnél több feladat szolgálja, a 3. és 4. évfolyamos munkafüzetekhez
hasonlóan, a tanulók szókincsének fejlesztését, ami elengedhetetlen a
szövegalkotáshoz. - A taneszköz készítésének egyik alapelve volt, hogy a
szövegalkotás tanítható és tanulható, hiszen lépésekre osztható, azaz
algoritmizálható. - A másik alapelve pedig az, hogy a képességfejlesztéshez
ismeretekre is szükség van. 5. évfolyamon ezek az elbeszéléshez és leíráshoz
kapcsolódó műfaji ismeretek, amelyekkel a tanulók a Jó tanács ikonnal jelezve
ismerkednek meg. - A tanulók a következő szövegműfajok szóbeli és/vagy írásbeli
szövegalkotási algoritmusával ismerkednek meg: elbeszélés, leírás. - Az írásbeli
szövegalkotást mindig megelőzik a szóbeli szövegalkotást segítő gyakorlatok. - A
munkafüzet biztosítja az írásbeli szövegalkotáskor a tanulóknak a piszkozatírás
lehetőségét. Megismerik a piszkozatírás algoritmusát, amelyet felnőtt korukban a
mindennapjaikban is jól tudnak majd hasznosítani, hiszen hozzászoknak ahhoz,
hogy az általuk alkotott szöveget többször, különböző szempontok szerint
ellenőrizzék és javítsák. - A munkafüzet nagy hangsúlyt fektet a közreadásra,
ami nagyon fontos mozzanata a fogalmazástanításnak, ugyanis így fejleszthető a
tanulók felelősségtudata, véleménynyilvánítási és értékelési képessége. Mivel a
szűkös időkeret nem teszi lehetővé, hogy minden tanuló minden fogalmazását
felolvashassa a társainak, ezért fontos, hogy a legalább a padtársával vagy
csoportjának tagjaival megtehesse ezt. - A munkafüzet használatát ikonok
segítik. A már említett Jó tanács ikonon kívül a következőkkel találkoznak még a
tanulók a feladatok előtt: Színezz! Írd le a füzetedbe! Játsszátok el! Párban
dolgozzatok! Csoportban dolgozzatok! - A feladatok utasításai világos
megfogalmazásúak és közérthetőek, gyakran figyelemfelkeltő és motiváló hatásúak.
- A tanulókat többször a már alsó tagozaton megismert ikerpár, Csenge és Csongor
is elkíséri a feladatmegoldó útjukon. Van, amikor ők támogatják a diákokat a
szövegalkotásban, van, amikor a tanuló ad nekik tanácsot egy-egy feladat
megoldásában, egy-egy szöveg javításában, kifejezőbbé tételében. - A kiadvány
végén a Támogatóid fejezetben megtalálhatók a feladatokban szereplő szólások
jelentésének magyarázata, a szövegalkotási javítási jelek, valamint
értékelőlapok az elbeszélés- és a leírásalkotáshoz. - A munkafüzetben a
játékosítás elemei is megtalálhatók. A rejtvények, fejtörők, nyelvi feladványok
nemcsak a szókincsbővítést szolgálják, hanem szórakoztatóak és gyakran humorosak
is. A kiadvány fő témakörei: Visszatekintő; Az elbeszélés; Mesék világa;
Kapcsolataink szóban; A leírás; Kapcsolattartás írásban; Mit viszel magaddal 6.
osztályba?

Tovább
Adatlap
Ár: 1.490 Ft
Könyvkereső: Iskolai / Tankönyvek
 
Feladás dátuma: 2025.08.15
Eddig megtekintették 4 alkalommal
A hirdető adatai
Tovább

Széplaki Erzsébet - Szövegalkotást fejlesztő gyakorlatok 5.
Lehetőségek
Megosztók

Könyv kereső rovaton belül a(z) "Széplaki Erzsébet - Szövegalkotást fejlesztő gyakorlatok 5. " című hirdetést látja. (fent)