MIRE VALÓ A SZÍNHÁZ?
Károli Könyvek ? Monográfia Szerző: Visky András L?Harmattan Kiadó, 2020 A
színháztörténet modernitást lezáró műve, amely a színházat még Isten-kérdésnek
fogja fel, minden bizonnyal Samuel Beckett Godot-ra várva című drámája, amely A
játszma vége tökéletessé csiszolt metafizikai sakkjátékszínházban teljesedik be.
A drámairodalom Beckett után szakít ugyan a több évezredes metafizikai
genealógiával, de nem a színház; több olyan alkotót ismerünk ugyanis ? Jeles
András, Silviu Purc?rete, Romeo Castellucci ?, akik a theatrum theologicum
bűvkörében alkotnak: számukra a színházi előadás a létezés kozmikus kérdéseinek
a közösségi rítusa. Amennyiben a színház az ember testi tapasztalatainak a
tárháza (régebbi kifejezéssel: élettár), a theatrum theologicum nem egyéb, mint
az Isten-gondolatok és Isten-vesztések, a megváltás és a saját életünkkel való
kiengesztelődés, valamint a történelem fogságába zuhant kozmosz fölvetésének a
közösségi tere. Könyvünk nem a theatrum theologicum monografikus kifejtése,
hanem a fogalom megnyitása. Nyilvános, de semmiképpen sem magányos útkeresés.
VISKY ANDRÁS József Attila-, Szép Ernő- és Károli Gáspár-díjas író, dramaturg, a
kolozsvári Babe??Bolyai Tudományegyetem színházelmélet- és
dramaturgiaprofesszora, a Károli Gáspár Református Egyetem oktatója, valamint
több tengerentúli egyetem vendégtanára. 2008-tól a Kolozsvári Állami Magyar
Színház művészeti vezetője, 2016-tól a Széchenyi Irodalmi és Művészeti Akadémia
rendes tagja. Darabjait magyar, európai és amerikai színházak tartják műsoron.
Kutatási területe a rituális színház, kortárs dramaturgia, valamint a
színházelmélet és a praxis viszonya. Munkásságáról 2017-ben tanulmányokat és
három drámát tartalmazó könyv jelent meg Angliában, András Visky?s Barrack
Dramaturgy. Memories of the Body címmel. A kötet adatai: Kötés: kartonált
Megjelenés éve: 2020 Terjedelem: 266 oldal
színháztörténet modernitást lezáró műve, amely a színházat még Isten-kérdésnek
fogja fel, minden bizonnyal Samuel Beckett Godot-ra várva című drámája, amely A
játszma vége tökéletessé csiszolt metafizikai sakkjátékszínházban teljesedik be.
A drámairodalom Beckett után szakít ugyan a több évezredes metafizikai
genealógiával, de nem a színház; több olyan alkotót ismerünk ugyanis ? Jeles
András, Silviu Purc?rete, Romeo Castellucci ?, akik a theatrum theologicum
bűvkörében alkotnak: számukra a színházi előadás a létezés kozmikus kérdéseinek
a közösségi rítusa. Amennyiben a színház az ember testi tapasztalatainak a
tárháza (régebbi kifejezéssel: élettár), a theatrum theologicum nem egyéb, mint
az Isten-gondolatok és Isten-vesztések, a megváltás és a saját életünkkel való
kiengesztelődés, valamint a történelem fogságába zuhant kozmosz fölvetésének a
közösségi tere. Könyvünk nem a theatrum theologicum monografikus kifejtése,
hanem a fogalom megnyitása. Nyilvános, de semmiképpen sem magányos útkeresés.
VISKY ANDRÁS József Attila-, Szép Ernő- és Károli Gáspár-díjas író, dramaturg, a
kolozsvári Babe??Bolyai Tudományegyetem színházelmélet- és
dramaturgiaprofesszora, a Károli Gáspár Református Egyetem oktatója, valamint
több tengerentúli egyetem vendégtanára. 2008-tól a Kolozsvári Állami Magyar
Színház művészeti vezetője, 2016-tól a Széchenyi Irodalmi és Művészeti Akadémia
rendes tagja. Darabjait magyar, európai és amerikai színházak tartják műsoron.
Kutatási területe a rituális színház, kortárs dramaturgia, valamint a
színházelmélet és a praxis viszonya. Munkásságáról 2017-ben tanulmányokat és
három drámát tartalmazó könyv jelent meg Angliában, András Visky?s Barrack
Dramaturgy. Memories of the Body címmel. A kötet adatai: Kötés: kartonált
Megjelenés éve: 2020 Terjedelem: 266 oldal
Adatlap
Ár: | 2.790 Ft |
A hirdető: | Kereskedőtől |
Értékesítés típusa: | Eladó |
Feladás dátuma: | 2024.11.18 |
Eddig megtekintették 23 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "MIRE VALÓ A SZÍNHÁZ?" című hirdetést látja. (fent)