Betöltés...

A PROPAGANDA PROPAGANDÁJA

Szerkesztette: Sólyomfi Andrea Hanna, Virányi Péter Gondolat Kiadó, 2020 Ha
asszociációs játékot játszanánk, akkor a propaganda szóról bizonyára sokaknak
elsőre a politika, az ellenségkép, a félelemgerjesztés, a háború és hasonló
fogalmak ugranának be. Főleg negatív gondolataink támadnak: harci plakátok,
újságok főcímei, netán hírmagyarázatai, az idősebbeknek filmhíradók jelennek meg
szemük előtt. Pedig a propaganda nem csak a politikáról szól. Vajon miért nem
arra asszociálunk, hogy hatására egyre jobban törődünk az egészségükkel? Vagy
egyre kevesebben gyújtanak rá a cigarettára? Ennek okai között is ott van a
propaganda. Miért szitokszó a propaganda? Egyáltalán mióta beszélünk róla?
Milyen a természete? Hol, hogyan, milyen formákban, alakokban jelenik meg?
Mennyire ártalmas vagy hasznos a média a propaganda oldaláról nézve? Van-e
tudományos alapja a propaganda készítésének, befogadásának? Mérhető-e a
hatékonysága? Ezekre és hasonló kérdésekre keres választ a könyv. Teszi mindezt
széles körű merítéssel, kitűnő ? főleg hazai ? társadalomkutatók, történészek,
politológusok, pszichológusok, kommunikációs szakemberek és szociológusok
tanulmányai segítségével. Mindeközben hitet tesz a propagandaszociológia
létjogosultsága mellett. A propaganda történetétől, alakváltozásaitól jut el a
jövőig. A huszonhét publikációt tartalmazó válogatás átfogóan és az egyetemi
jegyzetekhez, szöveggyűjteményekhez méltóan, mégis színesen és érdekesen vezeti
be az Olvasót a propaganda zegzugos világába, miközben újszerűen körvonalazza a
szociológia létjogosultságát ebben a különös kommunikációs térben. Joggal
számíthat mindazok érdeklődésére, akik tanulják, hivatásszerűen foglalkoznak a
propagandával, avagy csak érdeklődőként tapasztalják nap mint nap bármilyen
formában való jelenlétét. A kötet szerkesztői két tudományág képviselői.
Sólyomfi Andrea Hanna individuálpszichológus, turizmus- és civilbiztonsággal
foglalkozó egyetemi oktató. Virányi Péter szociológus, egyetemi oktató. Több
könyve, publikációja jelent meg reklámszociológia, reklámtörténelem témában, de
a tervezés, kivitelezés gyakorlatában is bizonyította jártasságát. A kötet
adatai: Kötés: keménytáblás Megjelenés éve: 2020 Terjedelem: 408 oldal

Tovább
Adatlap
Ár: 5.525 Ft
A hirdető: Kereskedőtől
Értékesítés típusa: Eladó
 
Feladás dátuma: 2025.02.06
Eddig megtekintették 39 alkalommal
A hirdető adatai
Tovább

A PROPAGANDA PROPAGANDÁJA
Lehetőségek
Megosztók

Könyv kereső rovaton belül a(z) "A PROPAGANDA PROPAGANDÁJA" című hirdetést látja. (fent)