Betöltés...

Hot Games Tournament 6 - intarziás sakk-készlet

54x27x6 cm tábla jelöléssel, Staunton súlyozott figurákkal, királymagasság 96
mm, intarziás fadoboz, színes kartoncsomagolás 2,20 kg, barna-natúr
színkombinációban rendelhető meg. A kép illusztráció, számozás és betűjelölés
nincs a táblán.Sakk szabályokAlapokA sakkot két játékos játssza egymás ellen.
Egyik játékos a sötét, a másik a világos bábukat irányítja. Mindkét játékosnak
16 bábuja van kezdésnél: egy király, egy királynő, két bástya, két futó, két
huszár és nyolc gyalog.A játék céljaA játék célja, hogy az ellenfél királyát
olyan helyzetbe kényszerítse, melyben az meg van támadva és ez a támadás az
ellenfél semmilyen következő szabályos lépésével sem hárítható. Az a játékos
amelyik ezt eléri, "bemattolja" ellenfelét, és ezzel megnyeri a játszmát. Az
ellenfél, aki a mattot kapta, elvesztette a játszmát.A játék kezdeteA játékot az
alábbi ábra alapján felállított 8x8-as sakktáblán kezdjük. A világos bábukat
irányító játékos lép először, ezt követően a játékosok felváltva lépnek.A játék
meneteA lépés azt jelenti, hogy az egyik saját bábunkat egy másik mezőre
helyezzük a bábok menetmódjának megfelelően. Egyetlen bábbal sem léphetünk olyan
mezőre, melyen ugyanolyan színű báb áll mint amelyikkel lépni szeretnénk. Ha
olyan mezőre lépünk, melyet ellentétes színű foglalt addig el, akkor azt leütjük
és ugyanazon lépés részeként eltávolítjuk a sakktábláról.SakkAkkor mondjuk, hogy
a király sakkban van, ha az egy vagy több ellenséges báb által támadva van, még
akkor is, ha ezek a bábok nem tudnak lépni. Olyan lépést tilos tenni, mely a
királyt sakkba helyezi, vagy sakkban hagyja. A sakk elhárításának három módja:A
sakkadó báb leütéseA sakkadó báb és a király közé egy másik bábu helyezése,
blokkolás (megj.: huszárt nem tudunk blokkolni)A királlyal egy meg nem támadott
mezőre lépünk.MattA sakkjáték célja az ellenfél mattolása. Ha a játékos nem
tudja a király támadását elhárítani, mattot kapott, és a játszmának azonnal vége
a mattot adó játékos győzelmével.PattA játszma döntetlen, ha a soron következő
játékos nem tud szabályos lépést tenni, de a királya nem áll sakkban. Ezt
nevezzük pattnak. A játszmának ebben az esetben is azonnal vége döntetlen
eredménnyel.SakkóraA sakkóra egy bizonyos időhatáron belül tartja a játszma
hosszát. Az óra mindkét játékos gondolkodási idejét külön-külön méri. Ha kifutsz
a megadott időből, elveszted a partit, tehát idődet jól be kell
osztanod.Speciális lépések SáncolásHa a körülmények megengedik, a bástya és a
király egyszerre is mozoghat: a királyt eredeti helyéről két mezővel
elmozdítjuk, valamelyik, a királlyal azonos soron elhelyezkedő bástya irányába s
ezután a megfelelő bástyát arra a király melletti mezőre helyezzük, melyet a
király ezt megelőzően átlépett. A sáncolás feltételei:A király még nem lépett a
játszma folyamán.A sáncolásban résztvevő bástya még nem lépett a játszma
folyamán.A király nem áll sakkban.A király nem mehet át olyan mezőn, amely
ellenséges báb által támadva van.A király nem léphet sakkba.A király és a bástya
között minden mező üres kell hogy legyen.En PassantEgy gyalog - amennyiben
támadja azt a mezőt, amelyen egy ellenséges gyalog eredeti helyzetéből két mezőt
haladva átlép - ütheti azt az ellenséges gyalogot, úgy, mintha az az eredeti
helyzetéből csak egy mezőt haladt volna előre. Ezt a lépést, amely csakis egy
ilyen gyalogtolást közvetlenül követő válaszlépés lehet, "en passant"
(menet-közbeni) ütésnek nevezzük.GyalogcsereHa egy gyalog eléri az utolsó sort,
azonnal át kell változtatni, ugyanazon lépés részeként, a gyaloggal azonos színű
vezérré, bástyává, futárrá, vagy huszárrá, a lépést tevő választása szerint. A
gyalogátváltozás hatása azonnal érvénybe lép.A játék vége GyőzelemA játszmát az
a játékos nyeri, aki bemattolta az ellenfél királyát.A játszmát elveszti az a
játékos, akinek ideje lejárt. Azonban ha ellenfelének már csak egy királya
maradt, vagy nincs elegendő bábuja ahhoz, hogy elméletileg mattot tudjon adni, a
játszma eredménye döntetlen.DöntetlenA játszma döntetlen, ha a soron következő
játékos királya nem áll sakkban, de nem tud szabályos lépést végrehajtani. Ez a
patthelyzet, a játszma azonnal véget ér. A játszma döntetlen lehet a két játékos
egyezsége alapján is. A játszma döntetlennel véget ér, ha az alábbiak közül az
egyik állás fennáll:? király, király ellen? király, király és huszár vagy futó
ellen? király és futó, király és futó ellen, abban az esetben, ha mindkét futó
azonos színű mezon mozog.? a soron következő játékos döntetlent kérhet, ha
ugyanaz a pozíció háromszor megismétlődik a játszma során. ? 50 egymást követő
lépéspár során nem történt ütés gyaloglépés.

Tovább
Adatlap
Ár: 44.700 Ft
A hirdető: Kereskedőtől
Értékesítés típusa: Eladó
Állapota: Új
Játék: Társasjátékok
 
Feladás dátuma: 2024.04.26
Eddig megtekintették 6 alkalommal
A hirdető adatai
Tovább

Hot Games Tournament 6 - intarziás sakk-készlet
Lehetőségek
Megosztók

Gyerekjáték rovaton belül a(z) "Hot Games Tournament 6 - intarziás sakk-készlet" című hirdetést látja. (fent)