Betöltés...

Tournament 4 (intarziás sakk-készlet) 679304

42 cm-es, intarziás, összecsukható fa tábla (mahagóni-juhar), 45mm-es mezőméret
Súlyozott, fa sakkfigurákkal, királymagasság 76 mm. A kép illusztráció, számozás
és betűjelölés nincs a táblán.Sakk szabályokAlapokA sakkot két játékos játssza
egymás ellen. Egyik játékos a sötét, a másik a világos bábukat irányítja.
Mindkét játékosnak 16 bábuja van kezdésnél: egy király, egy királynő, két
bástya, két futó, két huszár és nyolc gyalog.A játék céljaA játék célja, hogy az
ellenfél királyát olyan helyzetbe kényszerítse, melyben az meg van támadva és ez
a támadás az ellenfél semmilyen következő szabályos lépésével sem hárítható. Az
a játékos amelyik ezt eléri, "bemattolja" ellenfelét, és ezzel megnyeri a
játszmát. Az ellenfél, aki a mattot kapta, elvesztette a játszmát.A játék
kezdeteA játékot az alábbi ábra alapján felállított 8x8-as sakktáblán kezdjük. A
világos bábukat irányító játékos lép először, ezt követően a játékosok felváltva
lépnek.A játék meneteA lépés azt jelenti, hogy az egyik saját bábunkat egy másik
mezőre helyezzük a bábok menetmódjának megfelelően. Egyetlen bábbal sem
léphetünk olyan mezőre, melyen ugyanolyan színű báb áll mint amelyikkel lépni
szeretnénk. Ha olyan mezőre lépünk, melyet ellentétes színű foglalt addig el,
akkor azt leütjük és ugyanazon lépés részeként eltávolítjuk a
sakktábláról.SakkAkkor mondjuk, hogy a király sakkban van, ha az egy vagy több
ellenséges báb által támadva van, még akkor is, ha ezek a bábok nem tudnak
lépni. Olyan lépést tilos tenni, mely a királyt sakkba helyezi, vagy sakkban
hagyja. A sakk elhárításának három módja:A sakkadó báb leütéseA sakkadó báb és a
király közé egy másik bábu helyezése, blokkolás (megj.: huszárt nem tudunk
blokkolni)A királlyal egy meg nem támadott mezőre lépünk.MattA sakkjáték célja
az ellenfél mattolása. Ha a játékos nem tudja a király támadását elhárítani,
mattot kapott, és a játszmának azonnal vége a mattot adó játékos
győzelmével.PattA játszma döntetlen, ha a soron következő játékos nem tud
szabályos lépést tenni, de a királya nem áll sakkban. Ezt nevezzük pattnak. A
játszmának ebben az esetben is azonnal vége döntetlen eredménnyel.SakkóraA
sakkóra egy bizonyos időhatáron belül tartja a játszma hosszát. Az óra mindkét
játékos gondolkodási idejét külön-külön méri. Ha kifutsz a megadott időből,
elveszted a partit, tehát idődet jól be kell osztanod.Speciális
lépések SáncolásHa a körülmények megengedik, a bástya és a király egyszerre is
mozoghat: a királyt eredeti helyéről két mezővel elmozdítjuk, valamelyik, a
királlyal azonos soron elhelyezkedő bástya irányába s ezután a megfelelő bástyát
arra a király melletti mezőre helyezzük, melyet a király ezt megelőzően
átlépett. A sáncolás feltételei:A király még nem lépett a játszma folyamán.A
sáncolásban résztvevő bástya még nem lépett a játszma folyamán.A király nem áll
sakkban.A király nem mehet át olyan mezőn, amely ellenséges báb által támadva
van.A király nem léphet sakkba.A király és a bástya között minden mező üres kell
hogy legyen.En PassantEgy gyalog - amennyiben támadja azt a mezőt, amelyen egy
ellenséges gyalog eredeti helyzetéből két mezőt haladva átlép - ütheti azt az
ellenséges gyalogot, úgy, mintha az az eredeti helyzetéből csak egy mezőt haladt
volna előre. Ezt a lépést, amely csakis egy ilyen gyalogtolást közvetlenül
követő válaszlépés lehet, "en passant" (menet-közbeni) ütésnek
nevezzük.GyalogcsereHa egy gyalog eléri az utolsó sort, azonnal át kell
változtatni, ugyanazon lépés részeként, a gyaloggal azonos színű vezérré,
bástyává, futárrá, vagy huszárrá, a lépést tevő választása szerint. A
gyalogátváltozás hatása azonnal érvénybe lép.A játék vége GyőzelemA játszmát az
a játékos nyeri, aki bemattolta az ellenfél királyát.A játszmát elveszti az a
játékos, akinek ideje lejárt. Azonban ha ellenfelének már csak egy királya
maradt, vagy nincs elegendő bábuja ahhoz, hogy elméletileg mattot tudjon adni, a
játszma eredménye döntetlen.DöntetlenA játszma döntetlen, ha a soron következő
játékos királya nem áll sakkban, de nem tud szabályos lépést végrehajtani. Ez a
patthelyzet, a játszma azonnal véget ér. A játszma döntetlen lehet a két játékos
egyezsége alapján is. A játszma döntetlennel véget ér, ha az alábbiak közül az
egyik állás fennáll:? király, király ellen? király, király és huszár vagy futó
ellen? király és futó, király és futó ellen, abban az esetben, ha mindkét futó
azonos színű mezon mozog.? a soron következő játékos döntetlent kérhet, ha
ugyanaz a pozíció háromszor megismétlődik a játszma során. ? 50 egymást követő
lépéspár során nem történt ütés gyaloglépés.

Tovább
Adatlap
Ár: 42.280 Ft
A hirdető: Kereskedőtől
Értékesítés típusa: Eladó
Állapota: Új
Játék: Társasjátékok
 
Feladás dátuma: 2024.04.26
Eddig megtekintették 5 alkalommal
A hirdető adatai
Tovább

Tournament 4 (intarziás sakk-készlet) 679304
Lehetőségek
Megosztók

Gyerekjáték rovaton belül a(z) "Tournament 4 (intarziás sakk-készlet) 679304" című hirdetést látja. (fent)