Aprohirdetese.hu > Egyéb börze > Hirdetés
Kemo M186 ultrahangos készülék nagyfeszültségű lapokkal gépj
Kemo M186 ultrahangos készülék nagyfeszültségű lapokkal gépjárművekbe KEMO M186
ultrahangos készülék nagyfeszültségű lapokkal. A készülékkel ultrahang és 6 db
nagyfeszültségű lapok segítségével biztonságosan távoltarthatja a gépjárműve
motorterébe bemerészkedő nyestet. A készülék működtetése biztonságos! Az
agresszív erős intenzitású ultrahang a nyest hallására hat, a nagyfeszültségű
lapok pedig fizikailag meggátolják a nyest jelenlétét a motortérben. Az
elektromosan feltöltött lapok gyenge áramütést közvetítenek a betolakodóra,
amennyiben az érintkezik vele. A lapokat a kívánt területre (pl: kábelkötegre)
Az áramütés nem tesz kárt a nyestben, viszont elegendő, hogy kellemetlen élményt
szerezzen neki és távozásra bírja a védeni kívánt területről. A készüléket
javasolt autószervizben vagy autóvillamossági műhelyben beszereltetni. A
motortérben történő más irányú karbantartás ideje alatt a készüléket
mindenképpen lekapcsolt állapotban kell tartani! A készülék automatikusan
kikapcsol, ha az akkufeszültség kevesebb mint 11,5 V (nem meríti le az
akkumulátort a hosszabb időre leállított gépjármű esetében). A Német KEMO
ELECTONIC által gyártott nyestriasztó készülékek kialakítása Soft Start azaz
lágy indítású termékek, ami nem zavarja a gépjárművek központi egységét. A
készülékek CAN-BUS kompatibilisek így a CAN-BUS rendszerrel szerelt
gépjárművekben is biztonságosan használható. Beszerelés: A készülék beszerelése
előtt vegye ki a készülék biztositékját a foglalatából. Az alapkészülék a
gépkocsi motorterében bármely helyére beszerelhető (ahol nem forrósodik fel
nagyon (ne szereljük be a kipufogókönyök vagy más különösen forró alkatrész
közelébe), és ahonnan az ultrahangok jól szétterjedhetnek a motortérben. A
pozitív kábel a beépített biztosítékfoglalattal együtt a +12 V jelölés? pontra
kötjük, testkábelt a gépkocsi karosszériájára vagy a -12 V jelölés? pontra
kötjük. A készülék ?Klemme 15? jelölésű? vezetékét a fedélzeti hálózat 15.
pontjára kell kötni. Ez a 15-ös pont többnyire a gyújtáskapcsolón vagy az
autórádió euro-csatlakozóján érhető el. Ha helyesen van csatlakoztatva a ?Klemme
15? kábel, akkor a nyestriasztó csak abban az esetben van bekapcsolva, ha nem
jár a motor (az autó parkol). Ha nem találja a 15. kapcsot, akkor keressen a
gyújtáskapcsolón egy másik olyan pontot, amely parkoló gépkocsinál a negatív
pólusra míg járó motor esetén a pozitív pólusra kapcsolódik. A kábelnek a 15.
pontra történő csatlakoztatása esetén a nyestriasztó csak parkoló autó mellett
kapcsolódik be (járó motor esetében nem áll fenn az a veszély, hogy a nyest a
gépjármű motorterébe felmerészkedne). Megjegyzés: Ha egyáltalán nem köti be az
egység ?Klemme 15? jelölésű kábelét, a nyestriasztó állandóan be van kapcsolva.
A nagyfeszültségű kábelt fektesse úgy a motortérben, hogy az érintkező lemezeket
a nyestharapás által veszélyeztetett helyekre lehessen felszerelni. A
nagyfeszültségű kábelt ne vezesse közvetlenül a motor nagyon forró részei (pl. a
kipufogókönyök) mellett (a kábel szigetelése megolvadhat). A nagyfeszültségű
lemezeket a rajznak megfelelően tetszőleges helyén rögzíthetjük csavarral, vagy
műanyag kábelkötözővel. Fontos: A nagyfeszültségű érintkező lemezeket úgy kell
felszerelni, hogy a csupasz érintkező lemezek 5 mm-nél nagyobb távolságra
legyenek az autó más, feszültség alatt lévő érintkezőitől. Ezen kívül az
érintkező lemezek csupasz érintkező felületei az autó más részihez se érjenek
hozzá (rövidzár veszélye). Ok: Árnyékolási célból az autókban gyakran
alkalmaznak olyan műanyag-alkatrészeket (pl. tömlőket), amelyek elektromosan
vezető műanyagból állnak. Ezek a műanyagok letestelhetnék az érintkező lemezek
nagyfeszültségét. Az is fontos, hogy az érintkező lemezek ne nedvesedjenek be. A
gépkocsi testje és az érintkező lemezek közötti vízfilm ugyancsak rövidzárt
okoz. Ragassza fel az egységcsomagban mellékelt ?Achtung! Hochspannung!?
(Vigyázat, nagyfeszültség) feliratú figyelmeztető címkét egy jól látható helyre
a nagyfeszültség? lemezek közelében. Üzembe helyezés: Rakja vissza a helyére a
szerelés megkezdése előtt a pozitív ágból (foglalatából) kivett biztosítékot. Ha
mindent helyesen csatlakoztatott, és a gépkocsi parkolási helyzetben van,
megjelenik a nagyfeszültség az érintkező lemezeken, és villogni kezd a fő
egységen lévő LED mintegy 5 - 12 másodpercenként. Az első üzem beállításkor akár
5 percig is tarthat, amíg a bekapcsolás után elkezd villogni a LED. Veszélyek
karbantartás közben: A készülék kikapcsolása után még legfeljebb 3 percig
nagyfeszültség lehet jelen az érintkező lemezeken. Erre az időre a beépített
töltő kondenzátornak időre van szüksége a kisüléshez. A karbantartással ki kell
várni ezt az időt a kikapcsolás (biztosíték kivétele) után. Ha nem akar várni,
akkor a kikapcsolás után egy rövid időre (kb. 1 - 3 másodpercre a
nagyfeszültségű lemezekés a gépkocsitest közé feltett összekötő kábellel hozzon
létre rövidzárt, amely rögtön kisüti a töltő kondenzátort, és feszültségmentessé
teszi a lemezeket. A nagyfeszültség nem veszélyes emberre (csak nagyon csekély
áram folyik). De ha valaki nagyon ijedős, vagy sokk által veszélyeztetett beteg,
akkor a megijedés már veszélyt jelenthet. Műszaki adatok: Üzemi feszültség: 12 -
15 V= (gépkocsi akkumulátor) | átlagos áramfelvétel : < 5 mA | automatikus
lekapcsolás: ha az üzemi feszültség 11,5 V (± 5%) alá süllyed |
kimenő(feszültség: kb. 200 - 300 V= |az ultrahang frekvenciája kb. 22 kHz ± 10%
| hangnyomás szint: max. kb.. 100 dB ± 20% | az ultrahang lesugárzási szöge: kb.
160 fok | hangszóró: testhangadó, amely a ház fels( részét rezgésbe hozza
(vízálló) | h(mérséklettartomány: ? 40 foktól + 80 fokig | működésjelzés:
villogó (kb. 5 - 12 másodpercenként) | nagyfeszültségű kábel hossza: kb. 4 méter
(± 10%) | biztosíték foglalatban: F500 mA | nagyfeszültségű érintkező(lemezek: 6
darab, eltolható; kb. 62 x 42 mm | Méretek: alapkészülék: kb. 40 x 50 x 70 mm (h
x sz x mé), kábelbevezető( + rögzítő lábak nélkül Kábel a 15. kapocshoz: ha ez a
kábel össze van kötve a pozitív pólussal, a nyestriasztó kikapcsolódik. Ha ez a
kábel össze van kötve a negatív pólussal, a nyestriasztó bekapcsolódik. Gyártó:
Kemo-Electronic GmbH Video: Kemo M186 ultrahangos készülék nagyfeszültségű
lapokkal gépjárművekbe KEMO M186 ultrahangos készülék nagyfeszültségű lapokkal.
A készülékkel ultrahang és 6 db nagyfeszültségű lapok segítségével biztonságosan
távoltarthatja a gépjárműve motorterébe bemerészkedő nyestet. A készülék
működtetése biztonságos! Az agresszív erős intenzitású ultrahang a nyest
hallására hat, a nagyfeszültségű lapok pedig fizikailag meggátolják a nyest
jelenlétét a motortérben. Az elektromosan feltöltött lapok gyenge áramütést
közvetítenek a betolakodóra, amennyiben az érintkezik vele. A lapokat a kívánt
területre (pl: kábelkötegre) Az áramütés nem tesz kárt a nyestben, viszont
elegendő, hogy kellemetlen élményt szerezzen neki és távozásra bírja a védeni
kívánt területről. A készüléket javasolt autószervizben vagy autóvillamossági
műhelyben beszereltetni. A motortérben történő más irányú karbantartás ideje
alatt a készüléket mindenképpen lekapcsolt állapotban kell tartani! A készülék
automatikusan kikapcsol, ha az akkufeszültség kevesebb mint 11,5 V (nem meríti
le az akkumulátort a hosszabb időre leállított gépjármű esetében). A Német KEMO
ELECTONIC által gyártott nyestriasztó készülékek kialakítása Soft Start azaz
lágy indítású termékek, ami nem zavarja a gépjárművek központi egységét. A
készülékek CAN-BUS kompatibilisek így a CAN-BUS rendszerrel szerelt
gépjárművekben is biztonságosan használható. Beszerelés: A készülék beszerelése
előtt vegye ki a készülék biztositékját a foglalatából. Az alapkészülék a
gépkocsi motorterében bármely helyére beszerelhető (ahol nem forrósodik fel
nagyon (ne szereljük be a kipufogókönyök vagy más különösen forró alkatrész
közelébe), és ahonnan az ultrahangok jól szétterjedhetnek a motortérben. A
pozitív kábel a beépített biztosítékfoglalattal együtt a +12 V jelölés? pontra
kötjük, testkábelt a gépkocsi karosszériájára vagy a -12 V jelölés? pontra
kötjük. A készülék ?Klemme 15? jelölésű? vezetékét a fedélzeti hálózat 15.
pontjára kell kötni. Ez a 15-ös pont többnyire a gyújtáskapcsolón vagy az
autórádió euro-csatlakozóján érhető el. Ha helyesen van csatlakoztatva a ?Klemme
15? kábel, akkor a nyestriasztó csak abban az esetben van bekapcsolva, ha nem
jár a motor (az autó parkol). Ha nem találja a 15. kapcsot, akkor keressen a
gyújtáskapcsolón egy másik olyan pontot, amely parkoló gépkocsinál a negatív
pólusra míg járó motor esetén a pozitív pólusra kapcsolódik. A kábelnek a 15.
pontra történő csatlakoztatása esetén a nyestriasztó csak parkoló autó mellett
kapcsolódik be (járó motor esetében nem áll fenn az a veszély, hogy a nyest a
gépjármű motorterébe felmerészkedne). Megjegyzés: Ha egyáltalán nem köti be az
egység ?Klemme 15? jelölésű kábelét, a nyestriasztó állandóan be van kapcsolva.
A nagyfeszültségű kábelt fektesse úgy a motortérben, hogy az érintkező lemezeket
a nyestharapás által veszélyeztetett helyekre lehessen felszerelni. A
nagyfeszültségű kábelt ne vezesse közvetlenül a motor nagyon forró részei (pl. a
kipufogókönyök) mellett (a kábel szigetelése megolvadhat). A nagyfeszültségű
lemezeket a rajznak megfelelően tetszőleges helyén rögzíthetjük csavarral, vagy
műanyag kábelkötözővel. Fontos: A nagyfeszültségű érintkező lemezeket úgy kell
felszerelni, hogy a csupasz érintkező lemezek 5 mm-nél nagyobb távolságra
legyenek az autó más, feszültség alatt lévő érintkezőitől. Ezen kívül az
érintkező lemezek csupasz érintkező felületei az autó más részihez se érjenek
hozzá (rövidzár veszélye). Ok: Árnyékolási célból az autókban gyakran
alkalmaznak olyan műanyag-alkatrészeket (pl. tömlőket), amelyek elektromosan
vezető műanyagból állnak. Ezek a műanyagok letestelhetnék az érintkező lemezek
nagyfeszültségét. Az is fontos, hogy az érintkező lemezek ne nedvesedjenek be. A
gépkocsi testje és az érintkező lemezek közötti vízfilm ugyancsak rövidzárt
okoz. Ragassza fel az egységcsomagban mellékelt ?Achtung! Hochspannung!?
(Vigyázat, nagyfeszültség) feliratú figyelmeztető címkét egy jól látható helyre
a nagyfeszültség? lemezek közelében. Üzembe helyezés: Rakja vissza a helyére a
szerelés megkezdése előtt a pozitív ágból (foglalatából) kivett biztosítékot. Ha
mindent helyesen csatlakoztatott, és a gépkocsi parkolási helyzetben van,
megjelenik a nagyfeszültség az érintkező lemezeken, és villogni kezd a fő
egységen lévő LED mintegy 5 - 12 másodpercenként. Az első üzem beállításkor akár
5 percig is tarthat, amíg a bekapcsolás után elkezd villogni a LED. Veszélyek
karbantartás közben: A készülék kikapcsolása után még legfeljebb 3 percig
nagyfeszültség lehet jelen az érintkező lemezeken. Erre az időre a beépített
töltő kondenzátornak időre van szüksége a kisüléshez. A karbantartással ki kell
várni ezt az időt a kikapcsolás (biztosíték kivétele) után. Ha nem akar várni,
akkor a kikapcsolás után egy rövid időre (kb. 1 - 3 másodpercre a
nagyfeszültségű lemezekés a gépkocsitest közé feltett összekötő kábellel hozzon
létre rövidzárt, amely rögtön kisüti a töltő kondenzátort, és feszültségmentessé
teszi a lemezeket. A nagyfeszültség nem veszélyes emberre (csak nagyon csekély
áram folyik). De ha valaki nagyon ijedős, vagy sokk által veszélyeztetett beteg,
akkor a megijedés már veszélyt jelenthet. Műszaki adatok: Üzemi feszültség: 12 -
15 V= (gépkocsi akkumulátor) | átlagos áramfelvétel : < 5 mA | automatikus
lekapcsolás: ha az üzemi feszültség 11,5 V (± 5%) alá süllyed |
kimenő(feszültség: kb. 200 - 300 V= |az ultrahang frekvenciája kb. 22 kHz ± 10%
| hangnyomás szint: max. kb.. 100 dB ± 20% | az ultrahang lesugárzási szöge: kb.
160 fok | hangszóró: testhangadó, amely a ház fels( részét rezgésbe hozza
(vízálló) | h(mérséklettartomány: ? 40 foktól + 80 fokig | működésjelzés:
villogó (kb. 5 - 12 másodpercenként) | nagyfeszültségű kábel hossza: kb. 4 méter
(± 10%) | biztosíték foglalatban: F500 mA | nagyfeszültségű érintkező(lemezek: 6
darab, eltolható; kb. 62 x 42 mm | Méretek: alapkészülék: kb. 40 x 50 x 70 mm (h
x sz x mé), kábelbevezető( + rögzítő lábak nélkül Kábel a 15. kapocshoz: ha ez a
kábel össze van kötve a pozitív pólussal, a nyestriasztó kikapcsolódik. Ha ez a
kábel össze van kötve a negatív pólussal, a nyestriasztó bekapcsolódik. Gyártó:
Kemo-Electronic GmbH Video:
ultrahangos készülék nagyfeszültségű lapokkal. A készülékkel ultrahang és 6 db
nagyfeszültségű lapok segítségével biztonságosan távoltarthatja a gépjárműve
motorterébe bemerészkedő nyestet. A készülék működtetése biztonságos! Az
agresszív erős intenzitású ultrahang a nyest hallására hat, a nagyfeszültségű
lapok pedig fizikailag meggátolják a nyest jelenlétét a motortérben. Az
elektromosan feltöltött lapok gyenge áramütést közvetítenek a betolakodóra,
amennyiben az érintkezik vele. A lapokat a kívánt területre (pl: kábelkötegre)
Az áramütés nem tesz kárt a nyestben, viszont elegendő, hogy kellemetlen élményt
szerezzen neki és távozásra bírja a védeni kívánt területről. A készüléket
javasolt autószervizben vagy autóvillamossági műhelyben beszereltetni. A
motortérben történő más irányú karbantartás ideje alatt a készüléket
mindenképpen lekapcsolt állapotban kell tartani! A készülék automatikusan
kikapcsol, ha az akkufeszültség kevesebb mint 11,5 V (nem meríti le az
akkumulátort a hosszabb időre leállított gépjármű esetében). A Német KEMO
ELECTONIC által gyártott nyestriasztó készülékek kialakítása Soft Start azaz
lágy indítású termékek, ami nem zavarja a gépjárművek központi egységét. A
készülékek CAN-BUS kompatibilisek így a CAN-BUS rendszerrel szerelt
gépjárművekben is biztonságosan használható. Beszerelés: A készülék beszerelése
előtt vegye ki a készülék biztositékját a foglalatából. Az alapkészülék a
gépkocsi motorterében bármely helyére beszerelhető (ahol nem forrósodik fel
nagyon (ne szereljük be a kipufogókönyök vagy más különösen forró alkatrész
közelébe), és ahonnan az ultrahangok jól szétterjedhetnek a motortérben. A
pozitív kábel a beépített biztosítékfoglalattal együtt a +12 V jelölés? pontra
kötjük, testkábelt a gépkocsi karosszériájára vagy a -12 V jelölés? pontra
kötjük. A készülék ?Klemme 15? jelölésű? vezetékét a fedélzeti hálózat 15.
pontjára kell kötni. Ez a 15-ös pont többnyire a gyújtáskapcsolón vagy az
autórádió euro-csatlakozóján érhető el. Ha helyesen van csatlakoztatva a ?Klemme
15? kábel, akkor a nyestriasztó csak abban az esetben van bekapcsolva, ha nem
jár a motor (az autó parkol). Ha nem találja a 15. kapcsot, akkor keressen a
gyújtáskapcsolón egy másik olyan pontot, amely parkoló gépkocsinál a negatív
pólusra míg járó motor esetén a pozitív pólusra kapcsolódik. A kábelnek a 15.
pontra történő csatlakoztatása esetén a nyestriasztó csak parkoló autó mellett
kapcsolódik be (járó motor esetében nem áll fenn az a veszély, hogy a nyest a
gépjármű motorterébe felmerészkedne). Megjegyzés: Ha egyáltalán nem köti be az
egység ?Klemme 15? jelölésű kábelét, a nyestriasztó állandóan be van kapcsolva.
A nagyfeszültségű kábelt fektesse úgy a motortérben, hogy az érintkező lemezeket
a nyestharapás által veszélyeztetett helyekre lehessen felszerelni. A
nagyfeszültségű kábelt ne vezesse közvetlenül a motor nagyon forró részei (pl. a
kipufogókönyök) mellett (a kábel szigetelése megolvadhat). A nagyfeszültségű
lemezeket a rajznak megfelelően tetszőleges helyén rögzíthetjük csavarral, vagy
műanyag kábelkötözővel. Fontos: A nagyfeszültségű érintkező lemezeket úgy kell
felszerelni, hogy a csupasz érintkező lemezek 5 mm-nél nagyobb távolságra
legyenek az autó más, feszültség alatt lévő érintkezőitől. Ezen kívül az
érintkező lemezek csupasz érintkező felületei az autó más részihez se érjenek
hozzá (rövidzár veszélye). Ok: Árnyékolási célból az autókban gyakran
alkalmaznak olyan műanyag-alkatrészeket (pl. tömlőket), amelyek elektromosan
vezető műanyagból állnak. Ezek a műanyagok letestelhetnék az érintkező lemezek
nagyfeszültségét. Az is fontos, hogy az érintkező lemezek ne nedvesedjenek be. A
gépkocsi testje és az érintkező lemezek közötti vízfilm ugyancsak rövidzárt
okoz. Ragassza fel az egységcsomagban mellékelt ?Achtung! Hochspannung!?
(Vigyázat, nagyfeszültség) feliratú figyelmeztető címkét egy jól látható helyre
a nagyfeszültség? lemezek közelében. Üzembe helyezés: Rakja vissza a helyére a
szerelés megkezdése előtt a pozitív ágból (foglalatából) kivett biztosítékot. Ha
mindent helyesen csatlakoztatott, és a gépkocsi parkolási helyzetben van,
megjelenik a nagyfeszültség az érintkező lemezeken, és villogni kezd a fő
egységen lévő LED mintegy 5 - 12 másodpercenként. Az első üzem beállításkor akár
5 percig is tarthat, amíg a bekapcsolás után elkezd villogni a LED. Veszélyek
karbantartás közben: A készülék kikapcsolása után még legfeljebb 3 percig
nagyfeszültség lehet jelen az érintkező lemezeken. Erre az időre a beépített
töltő kondenzátornak időre van szüksége a kisüléshez. A karbantartással ki kell
várni ezt az időt a kikapcsolás (biztosíték kivétele) után. Ha nem akar várni,
akkor a kikapcsolás után egy rövid időre (kb. 1 - 3 másodpercre a
nagyfeszültségű lemezekés a gépkocsitest közé feltett összekötő kábellel hozzon
létre rövidzárt, amely rögtön kisüti a töltő kondenzátort, és feszültségmentessé
teszi a lemezeket. A nagyfeszültség nem veszélyes emberre (csak nagyon csekély
áram folyik). De ha valaki nagyon ijedős, vagy sokk által veszélyeztetett beteg,
akkor a megijedés már veszélyt jelenthet. Műszaki adatok: Üzemi feszültség: 12 -
15 V= (gépkocsi akkumulátor) | átlagos áramfelvétel : < 5 mA | automatikus
lekapcsolás: ha az üzemi feszültség 11,5 V (± 5%) alá süllyed |
kimenő(feszültség: kb. 200 - 300 V= |az ultrahang frekvenciája kb. 22 kHz ± 10%
| hangnyomás szint: max. kb.. 100 dB ± 20% | az ultrahang lesugárzási szöge: kb.
160 fok | hangszóró: testhangadó, amely a ház fels( részét rezgésbe hozza
(vízálló) | h(mérséklettartomány: ? 40 foktól + 80 fokig | működésjelzés:
villogó (kb. 5 - 12 másodpercenként) | nagyfeszültségű kábel hossza: kb. 4 méter
(± 10%) | biztosíték foglalatban: F500 mA | nagyfeszültségű érintkező(lemezek: 6
darab, eltolható; kb. 62 x 42 mm | Méretek: alapkészülék: kb. 40 x 50 x 70 mm (h
x sz x mé), kábelbevezető( + rögzítő lábak nélkül Kábel a 15. kapocshoz: ha ez a
kábel össze van kötve a pozitív pólussal, a nyestriasztó kikapcsolódik. Ha ez a
kábel össze van kötve a negatív pólussal, a nyestriasztó bekapcsolódik. Gyártó:
Kemo-Electronic GmbH Video: Kemo M186 ultrahangos készülék nagyfeszültségű
lapokkal gépjárművekbe KEMO M186 ultrahangos készülék nagyfeszültségű lapokkal.
A készülékkel ultrahang és 6 db nagyfeszültségű lapok segítségével biztonságosan
távoltarthatja a gépjárműve motorterébe bemerészkedő nyestet. A készülék
működtetése biztonságos! Az agresszív erős intenzitású ultrahang a nyest
hallására hat, a nagyfeszültségű lapok pedig fizikailag meggátolják a nyest
jelenlétét a motortérben. Az elektromosan feltöltött lapok gyenge áramütést
közvetítenek a betolakodóra, amennyiben az érintkezik vele. A lapokat a kívánt
területre (pl: kábelkötegre) Az áramütés nem tesz kárt a nyestben, viszont
elegendő, hogy kellemetlen élményt szerezzen neki és távozásra bírja a védeni
kívánt területről. A készüléket javasolt autószervizben vagy autóvillamossági
műhelyben beszereltetni. A motortérben történő más irányú karbantartás ideje
alatt a készüléket mindenképpen lekapcsolt állapotban kell tartani! A készülék
automatikusan kikapcsol, ha az akkufeszültség kevesebb mint 11,5 V (nem meríti
le az akkumulátort a hosszabb időre leállított gépjármű esetében). A Német KEMO
ELECTONIC által gyártott nyestriasztó készülékek kialakítása Soft Start azaz
lágy indítású termékek, ami nem zavarja a gépjárművek központi egységét. A
készülékek CAN-BUS kompatibilisek így a CAN-BUS rendszerrel szerelt
gépjárművekben is biztonságosan használható. Beszerelés: A készülék beszerelése
előtt vegye ki a készülék biztositékját a foglalatából. Az alapkészülék a
gépkocsi motorterében bármely helyére beszerelhető (ahol nem forrósodik fel
nagyon (ne szereljük be a kipufogókönyök vagy más különösen forró alkatrész
közelébe), és ahonnan az ultrahangok jól szétterjedhetnek a motortérben. A
pozitív kábel a beépített biztosítékfoglalattal együtt a +12 V jelölés? pontra
kötjük, testkábelt a gépkocsi karosszériájára vagy a -12 V jelölés? pontra
kötjük. A készülék ?Klemme 15? jelölésű? vezetékét a fedélzeti hálózat 15.
pontjára kell kötni. Ez a 15-ös pont többnyire a gyújtáskapcsolón vagy az
autórádió euro-csatlakozóján érhető el. Ha helyesen van csatlakoztatva a ?Klemme
15? kábel, akkor a nyestriasztó csak abban az esetben van bekapcsolva, ha nem
jár a motor (az autó parkol). Ha nem találja a 15. kapcsot, akkor keressen a
gyújtáskapcsolón egy másik olyan pontot, amely parkoló gépkocsinál a negatív
pólusra míg járó motor esetén a pozitív pólusra kapcsolódik. A kábelnek a 15.
pontra történő csatlakoztatása esetén a nyestriasztó csak parkoló autó mellett
kapcsolódik be (járó motor esetében nem áll fenn az a veszély, hogy a nyest a
gépjármű motorterébe felmerészkedne). Megjegyzés: Ha egyáltalán nem köti be az
egység ?Klemme 15? jelölésű kábelét, a nyestriasztó állandóan be van kapcsolva.
A nagyfeszültségű kábelt fektesse úgy a motortérben, hogy az érintkező lemezeket
a nyestharapás által veszélyeztetett helyekre lehessen felszerelni. A
nagyfeszültségű kábelt ne vezesse közvetlenül a motor nagyon forró részei (pl. a
kipufogókönyök) mellett (a kábel szigetelése megolvadhat). A nagyfeszültségű
lemezeket a rajznak megfelelően tetszőleges helyén rögzíthetjük csavarral, vagy
műanyag kábelkötözővel. Fontos: A nagyfeszültségű érintkező lemezeket úgy kell
felszerelni, hogy a csupasz érintkező lemezek 5 mm-nél nagyobb távolságra
legyenek az autó más, feszültség alatt lévő érintkezőitől. Ezen kívül az
érintkező lemezek csupasz érintkező felületei az autó más részihez se érjenek
hozzá (rövidzár veszélye). Ok: Árnyékolási célból az autókban gyakran
alkalmaznak olyan műanyag-alkatrészeket (pl. tömlőket), amelyek elektromosan
vezető műanyagból állnak. Ezek a műanyagok letestelhetnék az érintkező lemezek
nagyfeszültségét. Az is fontos, hogy az érintkező lemezek ne nedvesedjenek be. A
gépkocsi testje és az érintkező lemezek közötti vízfilm ugyancsak rövidzárt
okoz. Ragassza fel az egységcsomagban mellékelt ?Achtung! Hochspannung!?
(Vigyázat, nagyfeszültség) feliratú figyelmeztető címkét egy jól látható helyre
a nagyfeszültség? lemezek közelében. Üzembe helyezés: Rakja vissza a helyére a
szerelés megkezdése előtt a pozitív ágból (foglalatából) kivett biztosítékot. Ha
mindent helyesen csatlakoztatott, és a gépkocsi parkolási helyzetben van,
megjelenik a nagyfeszültség az érintkező lemezeken, és villogni kezd a fő
egységen lévő LED mintegy 5 - 12 másodpercenként. Az első üzem beállításkor akár
5 percig is tarthat, amíg a bekapcsolás után elkezd villogni a LED. Veszélyek
karbantartás közben: A készülék kikapcsolása után még legfeljebb 3 percig
nagyfeszültség lehet jelen az érintkező lemezeken. Erre az időre a beépített
töltő kondenzátornak időre van szüksége a kisüléshez. A karbantartással ki kell
várni ezt az időt a kikapcsolás (biztosíték kivétele) után. Ha nem akar várni,
akkor a kikapcsolás után egy rövid időre (kb. 1 - 3 másodpercre a
nagyfeszültségű lemezekés a gépkocsitest közé feltett összekötő kábellel hozzon
létre rövidzárt, amely rögtön kisüti a töltő kondenzátort, és feszültségmentessé
teszi a lemezeket. A nagyfeszültség nem veszélyes emberre (csak nagyon csekély
áram folyik). De ha valaki nagyon ijedős, vagy sokk által veszélyeztetett beteg,
akkor a megijedés már veszélyt jelenthet. Műszaki adatok: Üzemi feszültség: 12 -
15 V= (gépkocsi akkumulátor) | átlagos áramfelvétel : < 5 mA | automatikus
lekapcsolás: ha az üzemi feszültség 11,5 V (± 5%) alá süllyed |
kimenő(feszültség: kb. 200 - 300 V= |az ultrahang frekvenciája kb. 22 kHz ± 10%
| hangnyomás szint: max. kb.. 100 dB ± 20% | az ultrahang lesugárzási szöge: kb.
160 fok | hangszóró: testhangadó, amely a ház fels( részét rezgésbe hozza
(vízálló) | h(mérséklettartomány: ? 40 foktól + 80 fokig | működésjelzés:
villogó (kb. 5 - 12 másodpercenként) | nagyfeszültségű kábel hossza: kb. 4 méter
(± 10%) | biztosíték foglalatban: F500 mA | nagyfeszültségű érintkező(lemezek: 6
darab, eltolható; kb. 62 x 42 mm | Méretek: alapkészülék: kb. 40 x 50 x 70 mm (h
x sz x mé), kábelbevezető( + rögzítő lábak nélkül Kábel a 15. kapocshoz: ha ez a
kábel össze van kötve a pozitív pólussal, a nyestriasztó kikapcsolódik. Ha ez a
kábel össze van kötve a negatív pólussal, a nyestriasztó bekapcsolódik. Gyártó:
Kemo-Electronic GmbH Video:
Adatlap
Ár: | 22.390 Ft |
A hirdető: | Kereskedőtől |
Értékesítés típusa: | Eladó |
Feladás dátuma: | 2024.12.02 |
Eddig megtekintették 0 alkalommal |
A hirdető adatai
Egyéb börze rovaton belül a(z) "Kemo M186 ultrahangos készülék nagyfeszültségű lapokkal gépj" című hirdetést látja. (fent)