ISKOLAPÉLDA
Kinek kaloda, kinek fészek Szerző: Winkler Márta Savaria University Press, 2024
Winkler Mártát ifjúkora óta szenvedélyesen érdekli a gyermeki látásmód, a
gyerekek belső világának megközelíthetősége. Mindaz, amit az orvostudománytól, a
pszichológián át a pedagógiáig tudunk a gyerekről ? és amit képes az igazán nagy
tehetségre jellemző módon elfelejteni is, hogy a pillanatnyi helyzet
megoldásában intuíciójára hagyatkozhasson. Winkler Márta osztályában a gyerekek
? a tevékeny gyerekek ? igénye szabja meg a rend és rendetlenség mértékét. Kell,
hogy helye legyen a csíznek vagy pintyőkének, akit a gyerekek táplálnak;
vigyázni kell a teknősbékára, hogy rá ne lépjenek; gondozni kell az ablakra
felfutó babot (amelyik a környezetismereti tankönyvnél sokkal többre tanítja meg
a gyerekeket); szem előtt kell legyenek a tavalyi és tavalyelőtti munkák: a
mesék agyagfigurácskái, a saját kezűleg épített kis házak, a rajzok, a csuhéból
és agyagból készült bábok és babák, mert ezt a gyerekek látni akarják. Winkler
Márta osztályterme át tud alakulni intim, meleg, szőnyeges, párnás kuckóvá,
ahová a gyerekek behúzódva, a földre telepedve mesélnek és olvasnak, de tud
színpad vagy bálterem is lenni, alkalmas a frontális óra megtartására, de a
kiscsoportos munkára is. Maguk a gyerekek tudják pillanatok alatt nagy
gyakorlattal és ügyességgel átvarázsolni az osztályt egyik alakjából a másikba.
(Vekerdy Tamás) A kötet adatai: Formátum: 148 x 210 x 13 mm Kötés: keménytáblás
Megjelenés éve: 2024 Terjedelem: 272 oldal Tartalomjegyzék: VEKERDY TAMÁS:
Előszó 9 KÖZEL A GYEREKVILÁGHOZ 17 ÉLETFORMÁNK 24 Milyen legyen az iskola?24
Belakjuk a teret 25 Jeleink 35 A munka szervezésére vonatkozó jelek 41 A
csoportmunka szervezése 42 A munkaeszközökre vonatkozó jelek 43 A terem
átrendezése 45 A munka folyamatát irányító jelek 46 A pihenésre, játékra hívó
jelek 48 A viselkedést befolyásoló jelek 50 Működnek a titkos jeleink 56 A
szülőkkel együtt 57 DOLGOZUNK 63 ?Ebben már megegyeztünk? 63 Így indulunk 64
Szókereső 68 A postásjáték 69 Új feladatok 71 Rendszerezünk 72 Gyakori
szempontváltás 73 Kincsgyűjtés ? búvármunka 74 Egy név ? több szó 76 ?Némajáték?
a fogalmazás alapja 79 DISZTINGVÁLUNK 83 Tükör a tanító előtt 84 A matematika és
az anyanyelv kapcsolata 87 Elvonatkoztatunk 88 A matematikáról 88
Matematikaóra-részlet a 4. d-ben 91 Gombok 92 Mindennek célja van 94 Megajánlom
a verseket 96 Arany János A fülemile ? feldolgozás99 Bírósági tárgyalás 101
ÉLETKÉPEK 105 ALKOTUNK 165 FÜGGELÉK 241 Gondolatok a munkámról 241 A
felkészülésről 241 Utószó 260 Ami a könyv korábbi kiadásai óta történt 260 KISS
JULIANNA: Márta tanulói írták 267
Winkler Mártát ifjúkora óta szenvedélyesen érdekli a gyermeki látásmód, a
gyerekek belső világának megközelíthetősége. Mindaz, amit az orvostudománytól, a
pszichológián át a pedagógiáig tudunk a gyerekről ? és amit képes az igazán nagy
tehetségre jellemző módon elfelejteni is, hogy a pillanatnyi helyzet
megoldásában intuíciójára hagyatkozhasson. Winkler Márta osztályában a gyerekek
? a tevékeny gyerekek ? igénye szabja meg a rend és rendetlenség mértékét. Kell,
hogy helye legyen a csíznek vagy pintyőkének, akit a gyerekek táplálnak;
vigyázni kell a teknősbékára, hogy rá ne lépjenek; gondozni kell az ablakra
felfutó babot (amelyik a környezetismereti tankönyvnél sokkal többre tanítja meg
a gyerekeket); szem előtt kell legyenek a tavalyi és tavalyelőtti munkák: a
mesék agyagfigurácskái, a saját kezűleg épített kis házak, a rajzok, a csuhéból
és agyagból készült bábok és babák, mert ezt a gyerekek látni akarják. Winkler
Márta osztályterme át tud alakulni intim, meleg, szőnyeges, párnás kuckóvá,
ahová a gyerekek behúzódva, a földre telepedve mesélnek és olvasnak, de tud
színpad vagy bálterem is lenni, alkalmas a frontális óra megtartására, de a
kiscsoportos munkára is. Maguk a gyerekek tudják pillanatok alatt nagy
gyakorlattal és ügyességgel átvarázsolni az osztályt egyik alakjából a másikba.
(Vekerdy Tamás) A kötet adatai: Formátum: 148 x 210 x 13 mm Kötés: keménytáblás
Megjelenés éve: 2024 Terjedelem: 272 oldal Tartalomjegyzék: VEKERDY TAMÁS:
Előszó 9 KÖZEL A GYEREKVILÁGHOZ 17 ÉLETFORMÁNK 24 Milyen legyen az iskola?24
Belakjuk a teret 25 Jeleink 35 A munka szervezésére vonatkozó jelek 41 A
csoportmunka szervezése 42 A munkaeszközökre vonatkozó jelek 43 A terem
átrendezése 45 A munka folyamatát irányító jelek 46 A pihenésre, játékra hívó
jelek 48 A viselkedést befolyásoló jelek 50 Működnek a titkos jeleink 56 A
szülőkkel együtt 57 DOLGOZUNK 63 ?Ebben már megegyeztünk? 63 Így indulunk 64
Szókereső 68 A postásjáték 69 Új feladatok 71 Rendszerezünk 72 Gyakori
szempontváltás 73 Kincsgyűjtés ? búvármunka 74 Egy név ? több szó 76 ?Némajáték?
a fogalmazás alapja 79 DISZTINGVÁLUNK 83 Tükör a tanító előtt 84 A matematika és
az anyanyelv kapcsolata 87 Elvonatkoztatunk 88 A matematikáról 88
Matematikaóra-részlet a 4. d-ben 91 Gombok 92 Mindennek célja van 94 Megajánlom
a verseket 96 Arany János A fülemile ? feldolgozás99 Bírósági tárgyalás 101
ÉLETKÉPEK 105 ALKOTUNK 165 FÜGGELÉK 241 Gondolatok a munkámról 241 A
felkészülésről 241 Utószó 260 Ami a könyv korábbi kiadásai óta történt 260 KISS
JULIANNA: Márta tanulói írták 267
Adatlap
Ár: | 3.185 Ft |
A hirdető: | Kereskedőtől |
Értékesítés típusa: | Eladó |
Feladás dátuma: | 2024.12.08 |
Eddig megtekintették 3 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "ISKOLAPÉLDA" című hirdetést látja. (fent)